• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
پنج شنبه 4 آبان 1402
کد مطلب : 207012
+
-

چشم‌انتظاری روستاییان چابهار برای ساخت یک پل

۱۰ روستای بخش پیرسهراب چابهار و ۳۳ روستای بخش ساربوک قصرقند از سال ۱۳۸۵ تاکنون چشم انتظار ساخت یک پل هستند. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، پل «هوشمب» واقع در بخش پیرسهراب چابهار در بارندگی‌ها و سیلاب توفان گونو سال ۱۳۸۵ تخریب شد و منازل مردم روستای پایین «هوشمب» نیم متر تا یک متر زیر آب رفت.
راه دسترسی ۱۰ روستا از بخش پیرسهراب و ۳۰ روستای بخش تلنگ و ساربوک قصرقند در زمان جاری شدن سیل بسته می‌شود و بنابراین نیاز است مسئولان در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهند. این را رئیس شورای اسلامی بخش پیرسهراب چابهار گفت و اظهار کرد: به‌دلیل نبود تصفیه خانه و تکمیل نشدن پروژه آبرسانی پایین دست سد زیردان و استفاده مردم از آب خام سبب شده تا در زمان بارندگی اخیر با طغیان رودخانه کاجو آب لوله کشی کاملا گل آلود شود.
اسماعیل جدگال با اشاره به اینکه مردم در سایه نبود آب مجبورند از آب خام‌ ‌تصفیه نشده استفاده کنند، افزود: متأسفانه صدها دانش‌آموز این منطقه در زمان بارندگی هیچ راهی برای تحصیل در مقطع متوسطه اول و دوم پسرانه و دخترانه و همچنین هنرستان پسرانه به مرکز بخش پیرسهراب ندارند.
رئیس شورای اسلامی بخش پیرسهراب چابهار با اشاره به اینکه اهالی این روستاها برای طبابت و ویزیت پزشک به نزدیکترین مرکز جامع سلامت پیرسهراب مراجعه می‌کنند، خاطرنشان کرد: بارها به‌علت طغیان رودخانه و بسته بودن این مسیر ارتباطی بیمار به‌دلیل عقرب زدگی و مار گزیدگی فوت شده است.
وی بیان کرد: وقتی ۱۷ سال مردمان آن منطقه در انتظار ساخت پل باشند قطعا بیماران به‌ویژه مادران باردار نمی‌توانند جهت زایمان به تسهیلات زایمانی پیرسهراب مراجعه کنند.
جدگال با بیان اینکه به‌دلیل بسته بودن این مسیر مشکلات عدیده‌ای برای مادران باردار به‌وجود می‌آید و امکان تردد آمبولانس در این منطقه در زمان سیل وجود ندارد، افزود: بیش از ۱۰۰ کیلومتر راه روستایی در بخش تلنگ خاکی و تردد به سختی انجام می‌شود. او با بیان اینکه سال‌هاست مردم در انتظار ساخت پل و استانداردسازی مسیرهای روستایی بخش پیرسهراب بوده‌اند، افزود: متأسفانه حدود یک سال مردم در انتظار تکمیل پل فتحعلی کلات هستند و مسئولان برای ریختن چند سرویس خاک مخلوط در 2 طرف پل اعتبار ندارند.
عضو شورای اسلامی چابهار نیز اظهار کرد: سال ۱۳۸۵ پل مسیر هوشمب به سد زیردان در پی طغیان رودخانه و بارندگی‌های سیل آسای توفان گونو تخریب و شکسته شده است. پرویز پیکن افزود: پیگیری‌های مختلفی صورت گرفته، فرماندار و مسئولان نیز از این پل بازدید کرده‌اند اما متأسفانه حتی در حد بهسازی و ریختن چند سرویس خاک مخلوط هم اقدامی نشده است.‌

 

این خبر را به اشتراک بگذارید