• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
چهار شنبه 3 آبان 1402
کد مطلب : 206917
+
-

برگزاری بیست ‌و پنجمین جشنواره قصه‌گویی در آبان ماه

قصه‌گویی امکان فضا‌سازی

مهلت شرکت در بخش‌های بین‌الملل، ۹۰ثانیه‌ای و علمی بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تمدید شد.
ابوالقاسم سلیمانی، مدیر روابط‌ عمومی کانون پرورش فکری و کودکان، هدف از برگزاری بیست‌وپنجمین دوره از جشنواره قصه‌گویی را عمومی‌سازی و مردمی‌سازی قصه‌گویی در اقشار مختلف جامعه عنوان کرد و گفت:‌ «داستان‌سرایی تاثیر زیادی در رشد و تکامل فکری کودک و نوجوان دارد. این سنت از دوران کهن بوده و باید آن را زنده نگه داشت. قصه‌گویی امکان فضاسازی و ارتقای ظرفیت قصه‌گویی را برای خانواده‌ها فراهم می‌کند و می‌تواند به ‌عنوان یک رویکرد تربیتی عمل کند.»
 او در ادامه می‌افزاید: «گوش کردن به داستان به کودک کمک می‌کند که شخصیت­‌های اصلی و فرعی، مکان­‌ها و صحنه‌های خاص را تصور کند. به همین علت می‌توان انتظار داشت که قصه‌گویی در پرورش خلاقیت و تخیل کودکان مؤثرتر از دیدن فیلم و کارتون باشد. قصه‌گویی همچنین باعث می‌شود کودکان بتوانند به‌ صورت آزادانه تفکر کنند و نسبت به ایده‌های جدید رویکردی باز داشته باشند.» بد نیست بدانید، قصه‌گویی به رشد زبانی کودکان کمک می‌کند و دایره واژگان آنها را گسترش می‌دهد.
به‌ گفته سلیمانی، جشنواره قصه‌گویی در بخش‌های «مدرن و کلاسیک»، «آیینی سنتی»، «زبان اشاره» و «۹۰ثانیه‌ای» برگزار می‌شود. این مسئول با اشاره به اینکه فراخوان این دوره از جشنواره مدتی پیش منتشر شده بود، می‌گوید:‌ «به‌دلیل استقبال نوجوانان از این جشنواره، مهلت شرکت در بخش‌های بین‌الملل و ۹۰ثانیه‌ای تا پایان آبان و بخش علمی تا ۵آبان۱۴۰۲ تمدید شده است.»
علاقه‌مندان تا زمان تعیین شده فرصت دارند برای ثبت‌نام و بارگذاری آثار خود به پایگاه جشنواره قصه‌گویی به نشانی kanoonfest.ir مراجعه کنند. شایان ذکر است جشنواره‌های استانی بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در 3 بازه زمانی در آبان برگزار می‌شود. مرحله‌ی پایانی بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی با شعار «با قصه لبخند بسازیم» هفته آخر آذر۱۴۰۲ برگزار خواهد شد.
علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به دبیرخانه مرکزی به نشانی خیابان دکتر فاطمی، خیابان حجاب، معاونت فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مراجعه کنند. همچنین شماره تلفن ۰۲۱-۸۸۹۷۱۳۶۳ آماده پاسخگویی به سؤال‌هاست.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید