• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
سه شنبه 2 آبان 1402
کد مطلب : 206745
+
-

سرنوشت توقیفی‌ها

«کاناپه» غیرقابل نمایش، «قاتل و وحشی» فیلمی خوش‌ساخت برای جشنواره‌های خارجی «شیشلیک» نیازمند اصلاح

سرنوشت توقیفی‌ها

فیلم‌هایی که توسط کارگردان‌های شاخص ساخته شده‌اند و تا امروز امکان نمایش عمومی نیافته‌اند، چقدر بخت اکران دارند؟ توضیحاتی که حبیب ایل بیگی ارائه کرد نشان می‌دهد وضعیت این فیلم‌ها تغییری نیافته است. معاون نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی درباره تکلیف و سرنوشت فیلم‌های توقیف‌شده «کاناپه»، «شیشلیک»، «قاتل و وحشی»، «گزارش یک جشن» و «خیابان‌های آرام» در گفت‌وگو با ایرنا این توضیحات را ارائه کرد:

 «کاناپه»: روزی که آقای عیاری می‌خواستند کاناپه را بسازند در سال۹۴یا۹۵ من در سازمان سینمایی معاون بودم. در جلسه‌ای با حضور بنده و رئیس وقت سازمان سینمایی، آقای عیاری اعلام کردند می‌خواهند فیلم را با کلاه‌گیس بازیگران زن فیلمبرداری کنند. من همان جا عرض کردم که این کار برخلاف قوانین و مقررات است و چنین فیلمی نمی‌تواند مجوز نمایش بگیرد. آقای عیاری گفتند من این کار را می‌کنم و هیچ توقعی ندارم و هیچ فشاری هم برای اخذ مجوز نمی‌آورم. هرموقع شرایطش بود اکران می‌کنیم. البته ایشان به این وعده‌شان عمل کردند.

 «شیشلیک»:
به‌دلیل تلخی و سیاهی بسیار زیاد به این شکل موافق نمایشش نیستیم. با سرمایه‌گذار فیلم قرار است جلسه‌ای داشته‌ باشیم تا ببینیم آیا برای اصلاح فیلم می‌شود راهی پیدا کرد. چندبار با آقای مهدویان و منصوری، تهیه‌کننده صحبت کردیم. فیلم اصلاحاتی دارد که انجامش برای سازندگان سخت است. تلاش می‌کنیم یک مسیری برایش باز بشود.


 «قاتل و وحشی»:
بازیگر زن فیلم «قاتل و وحشی» سرش تراشیده است و این تصاویر به لحاظ شرعی امکان نمایش در داخل کشور را ندارد. علاوه بر این مشکل خشونت زیاد هم دارد. این فیلم بسیار خوش‌ساخت است. شورا مجوز داده در جشنواره‌های خارجی شرکت کند.


 «گزارش یک جشن» و «خیابان‌های آرام»: بعضا خود صاحبان فیلم‌ها موافق نمایش آثار نیستند. اینگونه نیست که این فیلم‌ها توقیف شده باشند. مالک فیلم می‌گوید من نمی‌خواهم فیلمم به‌ نمایش درآید.

این خبر را به اشتراک بگذارید