• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
سه شنبه 2 آبان 1402
کد مطلب : 206732
+
-

اشغال فلسطین با نقشه بریتانیا

گفت‌وگو با سردار محمدقاسم ناظر، مدیرعامل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع‌مقدس

گفت‌وگو
اشغال فلسطین با نقشه بریتانیا

الناز عباسیان-روزنامه‌نگار

مظلومیت مردم بی‌دفاع فلسطین در برابر جنایات رژیم غاصب صهیونیستی برای تمام انسان‌های آزاده دنیا ثابت شده است اما مرور اسناد و تصاویری که موید حق‌طلبی و حقانیت فلسطینی‌ها باشد، ارزشمند است؛ کاری که در چند سال اخیر به‌طور متمرکز در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع‌مقدس برای اقشار مختلف جامعه به‌ویژه کودکان و نوجوانان در حال انجام است. سردار محمد قاسم ناظر، مدیرعامل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع‌مقدس درباره موزه مقاومت و به‌ویژه بخش‌های مربوط به فلسطین اشغالی اطلاعات بیشتری در اختیار ما قرار می‌دهد.


جشن پوریم؛ گردن‌زدن ایرانی‌ها توسط یهودی‌ها
سردار ناظر در ادامه به بخشی از موزه مقاومت که غرفه جنایات یا دشمن‌شناسی است اشاره کرده و می‌گوید: «در این بخش نشان می‌دهیم که استکبار در طول تاریخ فارغ از دین، نژاد و مذهب چه جنایت‌هایی علیه بشریت و برای منافع خودش در بخش‌های مختلف دنیا انجام داده است. نمونه آن جشن «پوریم» است که حدود ۸۰‌تا‌۵۰۰‌هزار ایرانی با دسیسه چند یهودی در دوران خشایارشاه گردن زده شدند و آنها هر ساله سالگرد این مراسم را جشن می‌گیرند. علاوه بر این، تصاویر جنگ‌های صلیبی و جنگ فلسطین و بحث استعماری که به روش‌های مختلف صورت گرفته تا استکبار منابع را برای خودش جمع‌آوری کند، در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفته است. در ادامه تصاویر و اسنادی از جنگ‌افروزی استکبار در بخش‌های مختلف دنیا از کشتار سرخ‌پوست‌های آمریکایی بعد از کشف قاره آمریکا گرفته تا قربانیان جنگ‌های جهانی در موزه گنجانده شده است. در جنگ جهانی اول حدود ۱۷‌میلیون نفر و در جنگ جهانی دوم حدود ۵۰‌میلیون آدم جان خود را از دست دادند. در بخش بعدی به جنگ‌افروزی و چراغ سبزی که استکبار علیه کشور ما به صدام نشان داد و جنگ ۸‌ساله را به ایران تحمیل می‌کند نشان داده می‌شود. از جنگ‌های نیابتی در گوشه و کنار دنیا، جنگ افغانستان و حمله هسته‌ای آمریکا به ژاپن هم به‌ترتیب و توالی تاریخی در این بخش به نمایش درآمده است. ازجمله این اواخر تصاویری از حمله تروریستی و به شهادت رساندن سردار حاج قاسم سلیمانی و همراهان ایشان هم به موزه افزوده شده است. نوع دیگر این جنایت‌ها را می‌توانیم به بحث هجمه رسانه‌ای و تناقض بین عمل و رفتار رسانه‌ها بپردازیم. این کشورهای غربی که مدعی حقوق بشر و آزادی بیان هستند حتی تصویر حاج‌قاسم سلیمانی را در رسانه‌های اجتماعی برنمی‌تابند و فیلتر می‌کنند.»

 فلسطین زیر تیغ قطعنامه‌ها
سرزمین فلسطین از ابتدا مورد توجه امپراتوری‌هایی مثل روم و عثمانی قرار داشته و از سال‌۱۹۴۶‌میلادی به بعد طی قطعنامه و جنگ‌هایی که توسط استکبار جهانی راه‌اندازی شد، به اشغال رژیم غاصب درآمد و در حال حاضر تنها حدود ۱۵‌درصد از این سرزمین مادری، دست فلسطینی‌هاست. سردار به این نکته اشاره کرده و می‌افزاید: «ترتیب و توالی تاریخی این موضوع که به چه صورت این طرح تقسیم فلسطین و یهودی‌سازی‌ توسط بریتانیا صورت گرفته با آمار، ارقام، اسناد و تصاویر برای بازدیدکنندگان نشان داده شده است. در ادامه موضوعاتی که طرح «سازش» و اینکه چه ضررها و منافاتی با حقوق انسانی و بشریت و فلسطینیان داشته و نتایج آن، اعلام می‌شود. همانطور که می‌دانید مقاومت و مبارزه آنها ابتدا با سنگ شروع شده و الان به قدرت و عزت‌نفسی رسیدند که موجی مثل طوفان الاقصی به راه می‌افتد و تا جایی که رژیم صهیونیستی به‌گفته مقام معظم رهبری حالا حالاها نمی‌تواند این ضربه که خورده را ترمیم کند.»
 

این خبر را به اشتراک بگذارید