• جمعه 28 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 9 ذی القعده 1445
  • 2024 May 17
دو شنبه 1 آبان 1402
کد مطلب : 206689
+
-

حمله به غزه، نمود وحشی‌گری صهیونیست‌ها

مکث
حمله به غزه، نمود وحشی‌گری صهیونیست‌ها

چند روزی است که رژیم غاصب اسرائیل، غزه را مورد حملات مداوم خود قرار داده است و تعداد شهدا و زخمی‌ها به بیش از 17هزار نفر رسیده است. مهدی چمران، رئیس شورای شهر تهران در جلسه دیروز پارلمان شهری، ضمن محکوم کردن اقدامات رژیم منحوس صهیونیستی و کشتارهای وحشیانه در غزه، گفت: «این نسل‌کشی در مقابل چشم جهانیان و کشورهایی رخ می‌دهد که خود را پرچمدار حقوق بشر می‌نامند. اسرائیلی‌ها متأسفانه در کمال درندگی و وحشی‌گری با بمب‌های اهدایی آمریکا، در حال نسل‌کشی و گرفتن جان مسلمانان فلسطینی هستند و دولت‌هایی همچون انگلیس، آلمان و فرانسه از چنین وحشی‌گری حمایت کرده اند.»
 او در ادامه عنوان کرد: «رژیم‌غاصب اسرائیل در جنگ با حماس هم شکست خورد و می‌بینیم که مردم کشورهای مختلف در قلب اروپا و آمریکا علیه ظلم به‌پا‌خاسته و در اعتراضات و تجمعات مختلف اقدام صهیونیست‌ها را محکوم کرده و خود را در کنار مردم مظلوم فلسطین قرار داده‌اند.»

آغاز یک پایان
سید احمد علوی، عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا هم در واکنش به جنایات اسرائیل در نوار غزه گفت: «اتفاقاتی که در جهان اسلام رقم می‌خورد، به‌نوعی آغاز یک پایان است و دعا می‌کنم پایان این رژیم منحوس را ببینیم و در ظهور امام عصر(عج) تعجیل شود و امیدوارم هر چه زودتر این فجایعی که ما اکنون در جهان می‌بینیم پایان یابد.»

اسرائیل شر مطلق است
مهدی عباسی، رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی هم دیگر عضو شورا بود که جمله‌ای از امام موسی صدر نقل کرد و گفت: «نقل معروفی از امام موسی صدر مبنی بر اینکه «اسرائیل شر مطلق است»، «من شخصاً در مطالعات خود هیچ نهادی را خطرناک‌تر از اسرائیل نمی‌شناسم.» وجود دارد. او فردی باسواد، سیاستمدار، مردم‌دار و یک فقیه مبارز بود. این فقیه بیانی دارد که اگر یک فرد عادی آن را به زبان می‌آورد، حتماً مورد حمله و هجمه قرار می‌گرفت و آن اینکه «اگر اسرائیل و شیطان با یکدیگر بجنگند، ما در کنار شیطان می‌ایستیم.» این جمله به‌خوبی نشان می‌دهد که موجودیت اسرائیل تا چه اندازه می‌تواند خطرناک باشد.» او با بیان اینکه حافظه تاریخ پیش‌ از این هم، شاهد نسل‌کشی رژیم جنایتکار در صبرا و شتیلا بوده است، عنوان کرد: «در آن زمان هم ظرف 2 روز چند هزار فرد بی‌گناه آماج حمله و بمباران قرار گرفتند که دستور آن را شارون صادر کرده بود؛ این در شرایطی بود که در آن زمان سرزمین‌ها در تصرف و اشغال وی بود؛ اما آن حجم از کشتار باز هم نتوانست آن سرزمین‌ها را برایش  ماندگار کند؛ در نتیجه از آن فرار کرد. امروز هم از این جایی که دارند خواهند گریخت و این یک امر قطعی است.» عباسی در پایان گفت که برای من جالب است کشورهایی که در دنیا به‌طور قاطع اقدامات رژیم صهیونیستی را محکوم نمی‌کنند، در تاریخ اقدامات مشابهی را در کشتار کودکان در کارنامه خود دارند. یک نمونه آن کشتار کودکان در مدارس بومی کاناداست. آنها با بازی‌های رسانه‌ای در تلاش‌اند تا افکار عمومی را فریب دهند؛ در حال حاضر مدعیان حقوق بشر کسانی شده اند که خود کارنامه سیاهی دارند.

این خبر را به اشتراک بگذارید