• یکشنبه 11 شهریور 1403
  • الأحَد 26 صفر 1446
  • 2024 Sep 01
دو شنبه 1 آبان 1402
کد مطلب : 206685
+
-

اتفاق بزرگ برای تهران

رئیس پارلمان شهری در جلسه دیروز ضمن ابراز رضایت از نتایج سفر شهردار تهران به پکن، عملیاتی‌شدن قرارداد 791دستگاه واگن را به مردم تبریک گفت

شورا
اتفاق بزرگ برای تهران

زینب زینال‌زاده-روزنامه‌نگار

علیرضا زاکانی، شهردار تهران هفته گذشته به دعوت رسمی یین یونگ، شهردار پکن عازم کشور چین شد. او علاوه بر شرکت در اجلاسیه «جاده ابریشم» تفاهمات و توافقاتی در حوزه حمل‌ونقل به‌ویژه ناوگان ریلی انجام داد که تاریخی و ارزشمند بود. مهدی چمران، رئیس شورای شهر تهران در یکصد‌وهشتاد‌وپنجمین جلسه پارلمان شهری به سفر زاکانی به چین و دستاوردهای آن اشاره کرد و گفت: «روز جمعه گذشته با حضور شهردار تهران که به‌تازگی به چین سفرکرده، قرارداد ساخت واگن رسما کلید خورد. که این اتفاق را به مردم تبریک می‌گویم. علاوه‌برآن مهم‌ترین نقطه‌قوت و دستاورد این سفر توافق برای انتقال تکنولوژی ساخت بوژی به کشور است.»

حمایت دولت برای توسعه ناوگان
دیروز چمران در صحن شورا از دستاوردهای هیأت اعزامی شهرداری تهران به پکن با عنوان اتفاق بزرگ یاد کرد و گفت: «از سال۹۶تأمین واگن برای مترو پیگیری می‌شد و مقرر شده بود 2هزار دستگاه واگن براساس برنامه ششم توسعه خریداری شود که ۱۰۵۰دستگاه به تهران اختصاص داشت. نخستین تفاهم که در این خصوص صورت گرفت، امضای قرارداد 630دستگاه واگن بود که به‌دلیل عدم‌پیش‌پرداخت عملیاتی نشد و در دوره ششم، مدیریت شهری آن را پیگیری کرد و عملیاتی شد.» به‌گفته او، دولت و رئیس‌جمهور هم برای تحقق این موضوع حمایت کرده‌اند.

افزایش واگن با قرارداد جدید
علاوه بر اجرا و آغاز ساخت واگن‌های مربوط به قرارداد 630دستگاه، با توافقات صورت گرفته و افزایش 25درصدی این قرارداد سقف تعهد به 791دستگاه رسیده است. رئیس پارلمان شهری با بیان این مطلب تأکید کرد: «توافقی هم بابت تامین 259دستگاه واگن صورت گرفته و قرارداد آن قرار است منعقد شود که درنهایت 1050دستگاه واگن سهم تهران خواهد بود که بخش عمده‌ای از نیاز حمل‌ونقل را تامین می‌کند.» به‌گفته او، واگن‌ها مقرر بود 24ماهه تحویل داده شود که با رایزنی هیأت اعزامی به چین این زمان به 12‌ماه کاهش یافت.

تنوع اقدامات فرهنگی در دوره ششم
ماجرای برنامه‌های فرهنگی توسط سازمان زیباسازی شهر تهران موضوعی بود که خبرنگاران در حاشیه جلسه دیروز صحن علنی شورای شهر از علیرضا نادعلی، سخنگوی شورای شهر تهران پیگیری کردند. او گفت: «هیچ‌گاه شاهد این حجم و تنوع تولیدات در بخش فرهنگی نبودیم و وقتی حجم کار این چنین بالا باشد، ممکن است اشتباهاتی نیز رخ دهد. در حقیقت بنرها به فراخور اتفاقات رخ داده ازجمله تشییع پیکر مرحوم مهرجویی، بزرگداشت روز حافظ و... نصب شده‌اند، اما عده‌ای چوب لای چرخ می‌گذارند که سیستم خسته شود.»

تصویب لایحه اساسنامه سازمان‌ها
بررسی لایحه اساسنامه سازمان‌های وابسته به شهرداری تهران روی میز شورای شهر تهران قرار داشت که درنهایت توسط اعضای شورا تصویب شد. در جریان بررسی این لایحه ناصر امانی گفت: «حدود 2‌ماه پیش در کمیته منابع انسانی شورا با همکاری وزارت کشور و شهرداری جلسات متعددی برگزار و تغییرات حداقلی اعمال شد. غیر از این تغییرات، سایر مواد اساسنامه‌ها براساس مصوبه شورای پنجم خواهد بود.» مهدی پیرهادی، مهدی اقراریان، محمد آخوندی، میثم مظفر و مهدی عباسی ازجمله کسانی بودند که نظرات، پیشنهادها و انتقاداتی را مطرح کردند.










 

این خبر را به اشتراک بگذارید