• پنج شنبه 27 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 8 ذی القعده 1445
  • 2024 May 16
دو شنبه 1 آبان 1402
کد مطلب : 206664
+
-

ممتاز با معمولی‌ها

جواد نکونام تا اینجا فراتر از انتظارات عمل کرده است

ممتاز با معمولی‌ها

5پیروزی از 6بازی؛ طبعا این چیزی نبود که خیلی از هواداران فوتبال در شروع فصل جدید از استقلال انتظار داشتند. این تیم درگیر مشکلات بسیار زیادی بود؛ ستاره‌های مهمی مثل محمد محبی و مهدی قائدی از جمع آبی‌پوشان کوچ کردند و نیز باشگاه با طوفانی از اختلافات بین جواد نکونام و علی خطیر مواجه شد. با تمام اینها اما استقلال تا اینجا عملکرد بسیار خوبی داشته است. این تیم تمامی مسابقات خود را برده و در تنها شکست فصل مقابل سپاهان هم شاید آنقدرها سزاوار باخت نبود؛ مخصوصا که پنالتی بحث‌برانگیزی هم به سود میزبان اصفهانی اعلام شد.

با ترکیبی ضعیف‌تر
مزیت کار جواد نکونام در این است که او با ترکیب انسانی به‌مراتب معمولی‌تری نسبت به رقبا تیمش را در کورس قهرمانی جا داده. ضمن احترام به بازیکنان استقلال، با هر چشم غیرمسلحی می‌توان پی برد ترکیب نفری آبی‌ها تا چه اندازه نسبت به پرسپولیس و سپاهان ضعیف‌تر است. بسیاری از بازیکنان این دو تیم ملی‌پوش یا در حد تیم ملی هستند اما این شرایط در مورد استقلال وجود ندارد. شاکله آبی‌ها از نفراتی مثل ایمان سلیمی، جعفر سلمانی، سعید مهری، مهدی مهدی‌پور، آرش رضاوند، آرمان رمضانی و... تشکیل می‌شود اما جواد نکونام فعلا با همین بازیکنان معمولی نتایج درخشانی گرفته که این نکته بسیار مهمی است.

مسابقات پیش‌رو
استقلال با 2بازی نسبتا آسان آماده برگزاری یکی از مهم‌ترین مسابقات این فصلش می‌شود. آبی‌ها که در لیگ قهرمانان آسیا حضور ندارند و شاید این خلوتی برنامه‌ها به کارشان بیاید، پنجم و یازدهم آبان به‌ترتیب با آلومینیوم اراک (در خانه) و شمس‌آذر قزوین (بیرون از خانه) مصاف می‌دهند و در نهایت آماده بازی حساس و دشوار با تراکتور خواهند شد؛ مسابقه‌ای که 20آبان در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود و شاید بتواند عیار واقعی آبی‌ها را به شکل دقیق‌تری نشان بدهد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید