• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
دو شنبه 1 آبان 1402
کد مطلب : 206651
+
-

نژادپرستی، قسمت 19

چرا بازی رئال- سویا خاص بود؟

نژادپرستی، قسمت 19

بازی سویا و رئال‌مادرید به چند دلیل خاص بود؛ نخستین تساوی این فصل رئال، نخستین رویارویی با سرخیو راموس پس از 16سال، درگیری راموس و رودیگر، پنالتی و گل نادیده گرفته شده رئال توسط داور و باز هم توهین نژادپرستانه به وینیسیوس. بازیکن برزیلی در واکنش به توهین‌های ورزشگاه سانچس پیسخوان بیانیه‌ای صادر کرد و در بخش‌هایی از آن نوشت: «ابتدا به ‌سویا به‌خاطر اقدام سریع و اخراج یکی از تماشاگران از ورزشگاه تبریک می‌‎گویم. متأسفانه به ویدئویی دسترسی پیدا کرده‌ام که رفتاری نژادپرستانه در بازی امروز را نشان می‌داد که این بار توسط کودکی انجام شده. بسیار ناراحتم که هیچ‌کس به این دختر آموزش نداده است. من خیلی روی آموزش در برزیل سرمایه‌گذاری می‌کنم تا شهروندان را با رفتارهایی متفاوت از این، آموزش دهم. این افراد باید مجرم شناخته شده و مجازات شوند. این قدم اول برای آمادگی برای جام‌جهانی2030 خواهد بود. من برای کمک در دسترس هستم. متأسفم که حرف‌هایم تکراری به‌نظر می‌رسد اما این اپیزود شماره19 بود و این داستان ادامه دارد.»
   راموس بعد از بازی بیش از 45دقیقه در رختکن رئال‌مادرید بود. کاپیتان سابق مادریدی‌ها به همراه خانواده‌اش و لوکا مودریچ آخرین نفراتی بودند که ورزشگاه را ترک کردند.
   دی‌بورخس، داور پراشتباه این مسابقه یکی از داورانی است که رئالی‌ها روی او به‌شدت حساسیت دارند اما زورشان نمی‌رسد این داور را از بازی‌های خود محروم کنند.
   8گل از 10گلی که رئال در این فصل دریافت کرده، بعد از یک سانتر کناری بوده است.
   داوید آلابا که 359بازی در لیگ‌های بزرگ داشته (281بازی با بایرن‌مونیخ، 61بازی با رئال‌مادرید و 17بازی با هوفنهایم) برای اولین‌بار در لیگ گل‌به‌خودی زد. البته او در لیگ قهرمانان گل‌به‌خودی زده بود؛ در برد 8بر 2 بایرن مقابل بارسلونا.
   رئال 12‌بار مقابل سویا گل‌به‌خودی زده است. رئال در مقابل هیچ تیم دیگری در تاریخ لالیگا اینقدر گل‌به‌خودی نزده است.
   رئال‌مادرید با گل کارواخال مقابل سویا، توانست این فصل در لالیگا به رکورد کسب 10امتیاز در نیمه‌دوم بازی‌هایش برسد. فقط بارسلونا با 11امتیاز در نیمه‌های دوم عملکرد بهتری از رئال داشته است.
   مادرید برای دومین‌بار در تاریخش به روند 4پیروزی متوالی در خانه سویا رسید. رئال در هر 2بار، در بازی پنجم به تساوی 1-1 رسیده و متوقف شده است.
   گل‌به‌خودی راموس مقابل رئال به‌علت آفساید بلینگام، توسط کمک داور ویدئویی مردود شد. تا‌کنون 26گل رئال توسط VAR در لالیگا مردود شده که رکورد عجیبی است. سویا با 15گل مردود در تعقیب رئال است و عملا تیم اول مادرید از این حیث دست‌نیافتنی است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید