• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
دو شنبه 1 آبان 1402
کد مطلب : 206650
+
-

شکست‌ناپذیر پایتخت

آرسنال به تیم‌های لندنی نمی‌بازد

در شهرآورد این هفته لندن باز هم داوری به زیان آرسنال بود. هفته پیش کواچیچ از منچسترسیتی باید 2بار اخراج می‌شد و این اتفاق رخ نداد و این هفته هم کول پالمر که از سیتی خریداری شده، باید همان اوایل مسابقه کارت قرمز مستقیم می‌گرفت اما داور و VAR دخالتی نکردند و همان بازیکن گل اول چلسی را از روی نقطه پنالتی زد. با این حال، آرسنال توانست از شکست 2 بر صفر برگردد و بازی را مساوی کند تا روند بی‌شکستی در دربی‌های پایتخت ادامه یابد.
   گل‌های این بازی نخستین گل‌هایی بودند که آرسنال امسال در بازی‌های خارج از خانه دریافت می‌کرد. با این اتفاق، روند 335دقیقه‌ای بدون گل خورده این تیم در بازی‌های خارج از خانه پایان یافت.
  داوید رایا با اشتباهاتی که داشت، باعث شد آرتتا از نیمکت‌نشین‌کردن آرون رمزدیل پشیمان شود. پنالتی چلسی هفتمین پنالتی‌ای بود که دروازه‌بان اسپانیایی آرسنال در لیگ برتر با آن روبه‌رو شد و هفتمی را هم مثل بقیه گل خورد. فقط 4دروازه‌بان در تاریخ لیگ برتر تعداد بیشتری پنالتی بدون مهار داشته‌اند و رکورد در دست کریگ گوردون است با 15ضربه بدون مهار.
  تروسار باز هم به‌عنوان یار تعویضی برای توپچی‌ها گل زد. بازیکنان تعویضی آرسنال در این فصل در 9بازی خود در لیگ برتر، 5گل و 3پاس‌گل داده‌اند. فقط نیوکاسل و برایتون در این فصل از لیگ از تعویض‌های خود تعداد گل‌های بیشتری داشته‌اند (هر 2تیم 9‌گل).
  لئاندرو تروسارد نخستین بازیکن تاریخ است که 3گل اول خود را در لیگ برتر ‌به‌عنوان بازیکن جانشین برای آرسنال به ثمر رسانده است.
  حالا 3بازی متوالی است که چلسی حداقل 2گل زده؛ نخستین بار پس از اکتبر2022.
  آرسنال از ابتدای فصل گذشته لیگ برتر در هیچ‌یک از دربی‌های لندن شکست نخورده است؛ 11برد، 5تساوی و بدون باخت.
  مائوریتسیو پوچتینو در 7بازی خانگی مقابل آرسنال باختی نداشته است؛ 4‌تساوی، 3برد و بدون شکست.
  برای اولین‌بار از مارس‌2021 و تساوی 3-3 مقابل وستهم، آرسنال در یک بازی خارج از خانه در لیگ برتر ‌با اختلاف بیشتر از 2‌گل عقب بود و شکست نخورد. آرسنالی‌ها در هر یک از 8بازی قبلی در این شرایط باخته بودند.
  این صدمین بازی ریس جیمز با پیراهن چلسی بود.
  چلسی در 12بازی خانگی اخیر خود در لیگ برتر تنها یک ‌برد (6تساوی و 5شکست) کسب کرده است؛ پیروزی 3بر صفر مقابل لوتون در استمفوردبریج در پایان ‌ماه آگوست.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید