• یکشنبه 10 تیر 1403
  • الأحَد 23 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jun 30
دو شنبه 1 آبان 1402
کد مطلب : 206642
+
-

معمای صدور اشتباهی گواهی فوت

تحقیقات در پرونده مرگ مادری که فرزندانش می‌گویند گواهی فوت وی اشتباه صادر شده، به دستور بازپرس جنایی تهران آغاز شده است.
به گزارش همشهری، روز گذشته فرزندان زنی که 10سال قبل فوت شده راهی دادسرای جنایی تهران شدند و شکایت عجیبی را مطرح کردند. یکی از آنها به قاضی محمد جواد شفیعی، بازپرس شعبه پنجم دادسرای جنایی تهران گفت:مادرمان به نام فاطمه 10سال قبل بیمار شد و ما هم در یکی از بیمارستان‌ها
بستری اش کردیم اما او فوت کرد. در آن زمان گواهی فوتش صادر شد و ما بدون آنکه به اسم و مشخصات دقت کنیم، مادرمان را در بهشت زهرا دفن کردیم. وی ادامه داد: مدتی قبل من، برادران و خواهرانم تصمیم گرفتیم قطعه زمینی را که مادرم در یکی از شهرستان‌ها داشت بفروشیم و هر کدام سهم‌مان را از ارثیه برداریم.  ما به‌دنبال کارهای انحصار وراثت رفتیم اما با مشکل عجیبی برخورد کردیم. وقتی خواستیم گواهی فوت مادرمان را بگیریم متوجه شدیم همان زمان با مشخصات جسد مادرمان گواهی فوت برای زن دیگری صادر شده که بعضی از مشخصات شناسنامه او با مشخصات هویتی مادرم مطابقت دارد. تازه متوجه شدیم مادرمان گواهی فوت ندارد و از نظر قانون او زنده است؛ درصورتی که مادرمان 10سال قبل فوت شده. حالا نمی‌دانیم چه اتفاقی افتاده که گواهی فوت اشتباه صادر شده است. الان درخواست بررسی و صدور گواهی فوت مادرمان را داریم تا بتوانیم ارثیه او را تقسیم کنیم. با طرح این شکایت، بازپرس جنایی به مأموران دستور داد تا با بررسی پرونده بالینی زن جانباخته، علت گواهی فوت اشتباهی آن مشخص شود. همچنین قرار شد مأموران مشخصات هویتی زنی را که اشتباهی برایش گواهی فوت صادر شده بررسی کنند تا مشخص شود او زنده است یا فوت شده. تحقیقات درباره این شکایت ادامه دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید