• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
یکشنبه 30 مهر 1402
کد مطلب : 206575
+
-

سفر به مصر تعلیق شد

توافق گردشگری میان انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی ایران و دولت مصر که قرار بود در نیمه مهرماه با برگزاری نخستین تور گردشگری از ایران به مصر و بالعکس اجرایی شود، نیامده تعلیق شد. اما دلیل این تعلیق چه بود؟ 2روز قبل هیأت مصری وارد ایران شد و از بخش خصوصی ایران درخواست کرد برگزاری تورهای ایران به مقصد مصر و توافق گردشگری با ایران تا اطلاع ثانوی تعلیق شود و بعد هم با یک پرواز به مصر بازگشت.
 دلیل مصری‌ها برای تعلیق موقت تورهای گردشگری ایران و مصر به شرایط جنگی خاورمیانه و به‌طور مستقیم جنگ غزه مربوط است. آنطور که حرمت‌الله رفیعی، رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی ایران به سایت صدای میراث گفته است، نگرانی از امنیت گردشگران و همچنین نگرانی از هدف قرار دادن هواپیمای گردشگران با موشک‌های سرگردان ناشی از جنگ غزه در آسمان خاورمیانه دلیل اصلی این درخواست بود.
طرف مصری به ایران قول داده است که پس از پایان جنگ غزه و برقراری آرامش در خاورمیانه تورهای گردشگری ایران و مصر اجرایی شود. این اتفاق در حالی رخ داده است که مصر یکی از بازیگران در فرونشاندن آتش خاورمیانه است و به‌دلیل همسایگی با غزه نمی‌تواند تا پس از پایان جنگ و عادی شدن شرایط میزبان گردشگران ایرانی باشد.
ایران آماده برقراری پرواز و تورهای گردشگری به مصر بود و به‌گفته حرمت‌الله رفیعی کار هماهنگی هتل‌ها در قاهره، اسکندریه و شرم‌الشیخ به اتمام رسیده بود و همه‌‌چیز مهیای سفر ایرانی‌ها به مصر بود که جنگ غزه آغاز شد و خاورمیانه را با یک تنش بزرگ مواجه کرد. دولت مصر نیز به‌دلیل مسئول بودن در قبال حفظ امنیت و جان گردشگران ایرانی درخواست خود برای تعویق تورهای ایران به مصر را در قالب سفر بخش خصوصی آن کشور به ایران به بخش خصوصی گردشگری ایران منتقل کرده است و بدین‌ترتیب باوجود آنکه ایران مهیای اعزام گردشگران به مصر بود، تورهای مصر تا اطلاع ثانوی تعلیق می‌شود. همین دیروز البته برخی کشورهای غربی با صدور هشدار سفر به اردن، مصر، لبنان و سوریه از اتباع خود خواسته‌اند که سفر به این مقاصد را تا پس از پایان یافتن جنگ غزه و آرام‌شدن اوضاع متشنج خاورمیانه متوقف کنند. مصر یکی از مقاصد مهم گردشگری جهان است که با آغاز جنگ در غزه گردشگران خارجی خود را به‌طور کامل از دست داده است. البته حرمت‌الله رفیعی به صدای میراث گفته است که گردشگری ایران نیز از آتش جنگ غزه در امان نمانده است و تورهای ورودی به ایران سفرهای خود به کشورمان را کنسل کرده‌اند.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید