• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
یکشنبه 30 مهر 1402
کد مطلب : 206557
+
-

میپ‌کام 2023 باحضور ‌دانش‌بنیان‌های ایران

شرکت‌های دانش بنیان، خلاق و نوآور ایرانی در بزرگ‌ترین رویداد محتوای رسانه‌ای دنیا توانمندی‌های خود را عرضه کردند

گزارش
میپ‌کام 2023 باحضور ‌دانش‌بنیان‌های ایران

عمادالدین قاسمی‌پناه-روزنامه‌نگار

نخستین رویداد میپ‌کام فرانسه بعد از فروکش کردن کرونا، درحالی برگزار شد که 10شرکت دانش‌بنیان، خلاق و نوآور ایرانی در آن حاضر شدند. اگرچه این رویداد به‌طور سالانه برگزار می‌شود، اما کرونا مدتی آن را متوقف کرده بود. حالا شرکت‌های ایرانی با دست پر و در قالب پاویون ایران در این رویداد که در شهر کن برگزار شد، به‌طور فعال حاضر شدند. میپ‌کام بزرگ‌ترین رویداد انیمیشن و فیلم دنیا در حوزه محتوا و پلتفرم است که امسال 110کشور با 12هزار نماینده در آن شرکت کردند. استقبال چشمگیر از شرکت‌های ایرانی در این رویداد بین‌المللی در آینده نزدیک منتج به انعقاد چند قرارداد همکاری با شرکت‌های خارجی خواهد شد.

حضور پررنگ ایرانی‌ها
رویداد میپ‌کام که میزبان شرکت‌های دانش بنیان، خلاق و نوآور ایرانی است، محلی برای عرضه توانمندی‌ها و تولیدات رسانه‌ای است. درواقع، با نمایش توانمندی‌های 10شرکت ایرانی این امکان به‌وجود آمد تا آنها بتوانند به‌طور بالقوه ظرفیت انعقاد قرارداد با شرکت‌های خارجی را داشته باشند و از امکانات آنها بهره‌مند شوند. همچنین در این رویداد شرکت‌های ایرانی می‌توانند خدمات صادراتی حوزه تولید محتوای کشورمان را عرضه کنند و یک تعامل شکل بگیرد. رویداد 2023میپ‌کام، از آنجا که پس از چند سال برگزار شد، توانست توجه‌ها را به‌خود جلب کند و فرصتی ارزشمند برای شرکت‌های ایرانی ایجاد کند. در کنار ایران، چین، کره‌جنوبی و ترکیه هم حضور پررنگی در این دوره داشتند‌.

اهمیت اعتماد و مسئولیت در هوش مصنوعی
انشول کاپور، رئیس راه‌حل‌های رسانه‌ای در Google Cloud، به نمایندگان میپ‌کام می‌گوید: «شرکت‌های خلاقی که از فناوری‌های یادگیری ماشین و هوش مصنوعی استفاده می‌کنند، باید اطمینان حاصل کنند که سرویس‌هایی که توسعه می‌دهند، ایمن و مسئولانه ارائه می‌شوند و مبتنی بر واقعیت هستند.» او افزود: «شرکت‌ها باید از مسئولیت‌های خود برای ارائه اطلاعات دقیق و قابل اعتماد به شرکا و مخاطبان خود آگاه باشند. اگر به سرعت شتاب فناوری در 6 تا 9‌ماه گذشته نگاه کنید، آنها فقط
پیشرفت داشته‌اند، درحالی‌که من فکر می‌کنم عنصر اعتماد و عنصر مسئولیت به همان اندازه مهم است.»
کاپور می‌گوید: «آنچه همه ما در شرکت‌ها‌یمان باید به آن توجه کنیم این است که اگر هوش مصنوعی جلوه‌هایی برای ویدئو ایجاد می‌کند، پس چگونه می‌توان به آن اعتماد کرد؟»

امنیت کاربران
رئیس راه‌حل‌های رسانه‌ای در Google Cloud درباره اعتماد کاربران به فعالان حوزه تولید محتوای رسانه‌ای می‌گوید: «زمانی که با منابع و شرکای قابل اعتماد که همان شرکت‌های رسانه‌ای هستند تعامل می‌کنید، مصرف‌کنندگان هم به آنها اعتماد می‌کنند. بنابراین آنچه شما در اختیار کاربران قرار می‌دهید باید مبتنی بر واقعیت باشد.»
کاپور همچنین به اهمیت امنیت داده‌ها اشاره کرد و ادامه داد: «شرکت‌ها باید مواظب باشند تا دیتای آنها و دیتای کاربران لو نرود. درست است که اکنون تمرکز خاصی روی هوش مصنوعی وجود دارد و این نوآوری همه را شگفت‌زده کرده، اما ابعاد دیگر مانند امنیت و مسئولیت هم به همان اندازه مهم است و باید بر آن تمرکز جدی کرد.»

متن کامل این مطلب رادر همشهری آنلاین بخوانید.

مکث
رویدادی برای محتوای رسانه‌ای

« میپ‌کام» میزبان تولیدکنندگان، توزیع‌کنندگان، شبکه‌های تلویزیونی، شبکه‌های پخش خانگی، سرمایه‌گذاران و ناشران دنیای رسانه است. در سال‌های گذشته حدود 100کشور در این رویداد شرکت می‌کردند، اما امسال به تعداد آنها اضافه شده و این عدد به 110 رسیده است. این موضوع نشان از اهمیت حضور در حوزه فناوری‌های رسانه‌ای ازجمله استریم است. در میپ‌کام، شرکت‌های مختلف تلاش می‌کنند برای تولید محصولات خود سرمایه‌گذار جذب کنند. درعین حال شبکه‌سازی، مذاکرات تجاری و دریافت پروژه‌های بزرگ از فعالیت‌های دیگر شرکت‌های حاضر در میپ‌کام فرانسه بود.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید