• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
یکشنبه 30 مهر 1402
کد مطلب : 206532
+
-

تعهد بالاتر از تعصب

به بهانه عملکرد مهرداد محمدی، در مورد آنهایی که برای تیم رقیب خوش درخشیدند

تعصب حتما چیز خوبی است و چه بهتر که یک بازیکن در تیمی بازی کند که به آن دلبستگی داشته باشد. با این حال فضیلت بزرگ‌تر آن است که شما نسبت به هر تیمی که پیراهنش را به تن می‌کنی با تعهد و وجدان کاری بالا ظاهر شوی؛ حتی اگر زمانی از آن تیم خوشت نیامده باشد! بازخوانی این قصه به بهانه درخشش این فصل مهرداد محمدی در استقلال خالی از لطف نیست.

   لیدر پرسپولیس، ناجی استقلال
قصه مهرداد محمدی مکرر گفته شده است. او و برادرش هوادار پرسپولیس بودند. تازه نه از این هواداران معمولی؛ آنها روی سکوهای آزادی لیدر تیم بودند و بقیه را برای سردادن شعار راهنمایی می‌کردند. خودشان هم روی آنتن تلویزیون این مسئله را اعلام کردند و آرزو داشتند پیراهن پرسپولیس را به تن کنند، با این حال شرایط طور دیگری پیش رفت. برای میلاد و مهرداد جایی در پرسپولیس پیدا نشد و نهایتا مهرداد که ابتدای فصل جاری با پیشنهاد جواد نکونام مواجه شده بود، آن را پذیرفت و پیراهن آبی‌ها را به تن کرد. شاید هواداران در ابتدای فصل خیلی راغب به حضور محمدی نبودند اما حالا حتما نظرشان عوض شده است؛ حالا که محمدی به یک مهره اثرگذار در استقلال تبدیل شده. او پس از آنکه هزارمین گل تاریخ آبی‌ها در لیگ برتر را به ثمر رساند، در دیدار با هوادار هم عالی عمل کرد. مهرداد یک پنالتی گرفت و 2گل زد تا استقلال از شکست 2بر صفر، پیروزی 3بر 2بسازد؛ مخصوصا گل دوم مهرداد بسیار تماشایی بود.

   عقاب آبی؛ نقطه امن قرمزها
شاید تأیید شش‌دانگ شخصیت علیرضا بیرانوند کار سختی باشد و مخصوصا با توجه به رفتارهایی که او این اواخر داشته کمتر کسی حاضر باشد تن به این ریسک بدهد(!) اما تردیدی نیست که بیرو بهترین دروازه‌بان یک دهه اخیر فوتبال ایران به شمار می‌رود؛ گلری که در 5مورد از 6قهرمانی پرسپولیس در این سال‌ها حضور داشته و حساس‌ترین نقطه زمین را برای سرخ‌ها تبدیل به امن‌ترین نقطه کرده است. در مورد بیرو هم همه می‌دانند پیش از حضور در پرسپولیس هوادار استقلال بوده و چیزی نمانده بود ابتدای لیگ شانزدهم همراه با علیرضا منصوریان راهی همین تیم شود. با این حال گویا برخی اصطکاک‌ها بین او و علیمنصور و نیز شعارهایی که برخی هواداران استقلال در بازی با نفت تهران سر دادند، مسیر بیرو را عوض کرد. به هر حال او از نظر فنی برای پرسپولیس کم نگذاشته است.

   پرسپولیسی محجوب، استقلالی محبوب
باز هم پای یک پرسپولیسی وسط است که بعد از اعتراف تلویزیونی، راهی استقلال شد؛ مجید حسینی!
همه یادشان هست که او وقتی به‌عنوان بازیکن موفق تیم ملی جوانان راهی برنامه نود شد، از علاقه‌اش به پرسپولیس حرف زد. با این حال شرایط او هم در مسیر حرفه‌ای تغییر کرد و سر از استقلال در آورد؛ جایی که بحران پنجره‌های بسته، علیرضا منصوریان را وادار به استفاده از این بازیکن کرد. مجید هم خوش درخشید، ملی‌پوش شد، تا جام‌جهانی پیش رفت و حالا سال‌هاست که لژیونر شده.

   آقای گل سرخ با تمایلات آبی
این مطلب را باید با یادآوری استقلالی‌بودن علی علیپور و درخشش چشمگیر او در پرسپولیس تمام کنیم؛ مهاجم زحمتکش و پرتلاشی که بارها گفته در کودکی هوادار آبی‌ها بوده و حتی با گلزنی در راه‌آهن مقابل پرسپولیس در هفته ماقبل پایانی لیگ سیزدهم جلوی قهرمانی قرمزها را گرفته اما دست تقدیر پیراهن پرسپولیس را بر تن علیپور کرد. او هم کم نگذاشت و حتی با این تیم فاتح کفش طلا شد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید