• یکشنبه 10 تیر 1403
  • الأحَد 23 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jun 30
شنبه 29 مهر 1402
کد مطلب : 206490
+
-

فریاد ایران علیه جنایات صهیونیست‌ها

4 اقدام مردم و مسئولان ایرانی در حمایت از مظلومان فلسطینی

گزارش2
فریاد ایران علیه جنایات صهیونیست‌ها

امیررضا قشقایی-روزنامه‌نگار

پس از عملیات موفقیت‌آمیز طوفان‌الاقصی، رژیم صهیونیستی یکی از وحشی‌ترین جنایات علیه بشریت در طول تاریخ  را از خود نشان داد و در نهایت با بمباران بیمارستان معمدانی غزه و به شهادت رساندن هزاران فلسطینی، خشم مسلمانان و غیرمسلمانان جهان علیه رژیم صهیونیستی برانگیخته شد. از لحظات اول شروع جنایات صهیونیستی، مسئولان ایرانی  این اقدامات را محکوم و مردم نیز  در تجمعات اعلام کرد ند که در کنار مردم مظلوم غزه خواهند ماند.

موج اعتراضات ضد‌صهیونیستی در ایران
مردم ایران همواره شریک غم و شادی فلسطینی‌ها بوده‌اند؛ یعنی همانطور که ساعاتی پس از پیروزی رزمندگان مقاومت در نبرد طوفان‌الاقصی، به میدان فلسطین تهران آمدند و به شادی پرداختند، پس از جنایات صهیونیست‌ها و فاجعه بیمارستان معمدانی، تظاهرات و راهپیمایی‌های اعتراضی کردند و بیانیه‌های مختلف نیز در محکومیت این جنایات صادر کردند تا همبستگی هرچه بیشتر خود را با مردم فلسطین اعلام کنند. چهارشنبه هفته گذشته اوج اعتراضات مردم ایران به جنایات صهیونیست‌ها بود که در سراسر کشور و به‌طور همزمان برگزار شد. تجمع مادران و کودکان تهرانی در حمایت از مردم مظلوم فلسطین و غزه، صبح دیروز در میدان مادر تهران برگزار شد.

مسئولان و فرماندهان ایرانی در کنار فلسطین
علاوه بر مردم، مسئولان و فرماندهان ایرانی نیز حمایت خود را از فلسطینی‌ها اعلام و جنایات صهیونیست‌ها ‌را محکوم کردند. ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور ایران در اجتماع عظیم مردم تهران در محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی گفت: هر قطره خون فلسطینی‌ها یک گام صهیونیست‌ها را به سقوط نزدیک‌تر می‌کند و رژیم صهیونیستی با این جنایت‌ها نمی‌تواند شکست خود را جبران کند. محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی، غلامحسین محسنی اژه‌ای رئیس دستگاه قضا و سرلشکر باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح نیز همبستگی خود را با مردم مظلوم فلسطین اعلام کردند.

سفرهای منطقه‌ای و راهبردی وزیر امور خارجه ایران
حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران، همزمان با شروع تحولات غزه و جنایات رژیم صهیونیستی، سفرهای منطقه‌ای خود را با سفر به عراق آغاز و در ادامه به کشورهای لبنان، سوریه و قطر سفر کرد. امیرعبداللهیان در جریان سفر منطقه‌ای خود به این 4 کشور عربی و اسلامی و رایزنی با مقامات این کشورها بر اهمیت حمایت کشورهای اسلامی از مردم فلسطین و همچنین توقف جنایت‌های جنگی رژیم صهیونسیتی تأکید کرد.

نشست فوق‌العاده سازمان همکاری اسلامی
پس از شروع جنایات و نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه، کشورهای مسلمان و به‌ویژه ایران و عربستان سعودی خواستار برگزاری نشست فوق‌العاده سازمان همکاری اسلامی برای بررسی تحولات غزه شدند. در نهایت این نشست، چهارشنبه هفته گذشته در جده برگزار شد و کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی در بیانیه‌ای مشترک ضمن تأکید بر محوریت مسئله فلسطین، خواستار بازگشایی فوری گذرگاه‌ها برای کمک‌رسانی به مردم غزه شدند.





 

این خبر را به اشتراک بگذارید