• پنج شنبه 27 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 8 ذی القعده 1445
  • 2024 May 16
شنبه 29 مهر 1402
کد مطلب : 206443
+
-

نکته بازی/ خب این یعنی چه؟

یحیی گل‌محمدی پیروزی درخشانی برابر پیکان به دست آورد و بار دیگر مورد تحسین و تأیید هواداران پرسپولیس قرار گرفت. پس از پایان این مسابقه اما از او در مورد آخرین قهرش با پرسپولیس پرسیدند و این مربی جواب داد: «قهر نکردم، بلکه قراردادم را فسخ کردم و الان قراردادی ندارم.» این چندمین‌بار است که گل‌محمدی این جمله را تکرار می‌کند، بی‌آنکه روشن باشد منظورش چیست. فسخ قرارداد مراحل قانونی روشنی دارد و اینطور نیست که یک مربی صرفا با نیت قلبی(!) بتواند آن را انجام بدهد. غیر از هشدارهایی که یحیی برای باشگاه فرستاده، او باید قراردادش را به‌طور رسمی در سازمان لیگ فسخ می‌کرد که این کار را انجام نداده. بقیه حرف‌ها هم موضوعیت ندارد. پس بهتر است یحیی به تیمش برسد و دست از این حواشی بردارد.

کوچش بدهید برود
یکی از مربیان خارجی مؤثری که در این چند سال وارد فوتبال ایران شده، پاکو خمس بوده است. این مربی اسپانیایی فصل گذشته تراکتور را متحول کرد و فصل جاری هم بعد از یک شروع ضعیف و شوکه‌کننده، خیلی زود تیم تبریزی را روی روال معمول بازگرداند. کاملا اینطور به‌نظر می‌رسد که پاکو توانسته به فوتبال ایران کمک کند، اما او در نشست خبری پیش از بازی با شمس‌آذر قزوین حرف‌های خطرناکی زد: «گفته بودم باید زمین ورزشگاه یادگار زیر کشت برود، ولی هیچ تغییری ندادند. این من را عصبی می‌کند و پیش خودم می‌گویم آیا ارزش دارد اینجا بمانم و کار کنم؟ زمین چیزی نیست که بگوییم ارزش ندارد.» حقیقتا زشت نیست که در کل کشور چنین مشکلی داریم؟ ببینیم می‌توانید خمس را هم کوچ بدهید برود یا نه!

در این یک سال‌ونیم چه می‌کردید؟
با وجود پیروزی خوب تیم ملی بر قطر که به فتح تورنمنت چهارجانبه اردن انجامید، انتقادها از تیم ملی و فدراسیون فوتبال همچنان ادامه دارد. چرا؟ برای اینکه جای بازی با تیم‌های بزرگ و قدرتمند در کنداکتور تیم ملی خالی است و خیلی‌ها نگران هستند مبادا در رویارویی با رقبای قدر، ناگهان طعم خوش این پیروزی‌های آسان به تلخی بگراید. در چنین شرایطی، مهدی محمدنبی، نایب‌رئیس فدراسیون فوتبال گفته: «برای هماهنگ کردن یک بازی بزرگ باید از یک سال‌ونیم قبل وارد عمل شد.» بله خب؛ عالم و آدم می‌دانند همین امروز صبح نمی‌شود به برزیل و اسپانیا گفت بیا با ما بازی کن! پرسش مهم‌تر اما این است که در یک سال‌ونیمی که از بازگشت کادر شما به فدراسیون می‌گذرد مشغول چه کاری بودید؟ هماهنگ کردن بازی با قرقیزستان و افغانستان؟!

 

این خبر را به اشتراک بگذارید