• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
پنج شنبه 27 مهر 1402
کد مطلب : 206282
+
-

مشکل تیم ملی ساختار دفاعی است

نامجومطلق، آمادگی ژاپن و کره‌جنوبی را زنگ خطری برای ایران می‌داند

مشکل تیم ملی ساختار دفاعی است

تیم ملی فوتبال ایران با پیروزی مقابل قطر، قهرمان تورنمنت اردن شد. این در حالی است که برخی معتقدند چنین بازی‌هایی نمی‌تواند یک محک جدی برای شاگردان امیر قلعه‌‌نویی باشد. مجید نامجومطلق، بازیکن سال‌های دور تیم ملی در گفت‌وگو با همشهری درباره حضور ایران در این تورنمنت می‌گوید: «حضور در تورنمنت اردن از لحاظ فنی کمکی به ما نکرد ولی با توجه به تغییر کادر فنی تیم ملی، نیاز به بازی تدارکاتی داریم تا این گروهی که در تیم ملی هستند بیشتر با هم آشنا شوند. با توجه به شرایطی که فوتبال کشور ما دارد، حضور در این تورنمنت از لحاظ هماهنگی بازیکنان و کادر فنی، چندان هم بی‌فایده نبود.»

   محک جدی نخوردیم
نامجومطلق 2بازی در تورنمنت اردن را محک خوبی برای تیم ملی نمی‌داند: «با اینکه در بازی با اردن 3گل زدیم ولی نمایش ضعیفی داشتیم و در بازی با قطر هم تا قبل از دقیقه70کار خاصی انجام ندادیم. در این 2 بازی محک جدی نخوردیم و نمی‌توان ارزیابی دقیق و کاملی در مورد شرایط تیم ملی داشت. ما در جام ملت‌ها وقتی از مرحله گروهی صعود کنیم، تازه کار سخت‌مان شروع می‌شود و در این سال‌ها هم مشکل تیم ملی رفتن به نیمه‌نهایی یا فینال بوده است. آمادگی ژاپن و کره‌جنوبی زنگ خطر بزرگی برای تیم ملی است. آنها تیم‌هایی هستند که روند آماده‌سازی و بازی‌های تدارکاتی‌شان در سطح بالایی است.»

   پلنی غیر از طارمی و آزمون داریم؟
نامجومطلق از نظر نفری ایران را تیم خوبی می‌داند اما می‌گوید: «ما بازیکنان خوبی در اختیار داریم ولی مهم این است که با این نفرات یک تیم خوب داشته باشیم. در مورد تنوع تاکتیکی باید بیشتر تلاش کنیم، ما در فاز تهاجمی 2مهاجم بسیار خوب داریم ولی اگر آنها مهار شوند، آیا پلن دیگری برای حمله داریم؟ ما باید در بحث خلاقیت فردی و امتحان کردن روش‌های مختلف در حمله بیشتر کار کنیم. قرار نیست وقتی در جام ملت‌ها به مرحله سخت می‌رسیم، خیلی راحت موقعیت گل ایجاد کنیم، آنجا باید از تک‌فرصت‌ها نهایت استفاده را ببریم.»

   تقویت ساختار دفاعی
بازیکن پیشین تیم ملی با اشاره به انتقادهایی که از خط دفاعی تیم ملی می‌شود، می‌گوید: «من 70درصد ضعف را در ساختار دفاعی و 30درصد دیگر مشکل را نفرات خط دفاعی می‌دانم. ما در چند بازی راحت به حریفان موقعیت دادیم و باید روی ضعف ساختار دفاعی کار کنیم. اگر جام‌جهانی را فاکتور بگیریم دوره کی‌روش شرایط خوبی در کارهای دفاعی داشتیم.»

   شانس قهرمانی داریم
آیا با وجود ژاپن، کره، عربستان و استرالیا، تیم ایران شانسی برای قهرمانی در جام ملت‌ها دارد، نامجو مطلق می‌گوید: «ژاپن خودش را از فوتبال آسیا به‌صورت کامل جدا کرده و کره و استرالیا در سطح ایران هستند، عربستان هم نسبت به ما سطح پایین‌تری دارد. تیم ملی ایران همیشه غیرقابل پیش‌بینی بوده و سابقه نشان می‌دهد که در گذشته کارهای بزرگ هم انجام داده‌ است. در بازی‌های آسیایی پکن، کره‌جنوبی یک سر و گردن از ما بالاتر بود ولی در نهایت ما قهرمان شدیم. اگر روز خوب ما باشد می‌توانیم در جام ملت‌ها اتفاقات خوبی را رقم بزنیم. ما بازیکنان باکیفیت و باتجربه‌ای داریم و قطعا در جام ملت‌ها شانس قهرمانی خواهیم داشت.»

 

این خبر را به اشتراک بگذارید