• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
شنبه 2 تیر 1397
کد مطلب : 20628
+
-

ناداوری‌ها اذیتم کرد

ناداوری‌ها اذیتم کرد

محسن محمودصفری
شمشیربازان ایران در مسابقات قهرمانی آسیا در بخش انفرادی به تک مدال برنز علی پاکدامن قناعت کردند. پاکدامن در بانکوک عملکرد بی‌نقصی داشت و تنها در مسابقه با حریف کره‌ای با چاشنی ناداوری شکست خورد و به مدال برنز رسید. او در گفت و گو با همشهری ورزشی از کیفیت مسابقات و همچنین مسابقه مهم جهانی و بازی‌های آسیایی جاکارتا می‌گوید.
    سطح مسابقات را چطور دیدید؟
مسابقات به مراتب سطحی بالاتر از مسابقات آسیایی دارد کشورهای قدرتمند آسیا هرکدام با چهار نماینده در مسابقات حاضر می‌شوند که این مساله کار را برای سایر شمشیربازان سخت می‌کند.حالا اینکه داوری‌ها خیلی وقت‌ها به نفع یکسری از کشورها قضاوت می‌کنند بماند. 
    بارها عنوان شد که در مسابقه شما با حریف کره‌جنوبی ناداوری رخ داده است خودتان در این خصوص توضیح می‌دهید.
هرچه که بود تمام شد و دیگر صحبت کردن درباره آن فایده‌ای ندارد. ما این همه تلاش می‌کنیم ولی زحمات ما دیده نمی‌شود. مربیان این‌همه حرص و جوش می‌خورند هیچی به هیچی.آخر هم یک قضاوت اشتباه همه چیز را خراب می‌کند ولی دوست دارم مردم بدانند که من چیزی کم نگذاشتم. خود داور هم بعد بازی به اشتباهش پی برد ولی کار از کار گذشته بود و من از حضور در فینال بازماندم.
    به‌نظرتان ناداوری بود یا اشتباه؟
اشتباه به این واضحی ندیده بودیم که دیدم فقط اشتباه‌شان صدای همه را درآورد. اشتباه در داوری طبیعی است ولی این تصمیم داور در مسابقه پای فینال من سبب شد نتیجه مسابقه طور دیگری رقم بخورد نمی‌خواهم بهانه بیاورم ولی همه دیدند که چطور در این مسابقه قضاوت شد.
    حریف کره‌ای(گو بونگیل) هم  قهرمان المپیک و هم قهرمان جهان بود که در نهایت قهرمان هم شد در آسیایی می‌توانی شکستش بدهی؟
حریف بسیار خوبی است و در اینکه توانایی‌‌های بالایی دارد، شکی نیست ولی اینکه بخواهند او را در هر مسابقه‌ای برنده کنند، اصلا منطقی نیست. همه تیم برای کسب مدال به آسیایی جاکارتا خواهم رفت و برایم هیچ فرقی نمی‌کند که چه حریفی در مقابلم قرار گیرد.  در قهرمانی آسیا با  10 شمشیرباز مبارزه کردم. در مسابقات آسیایی هر کشور به‌دلیل محدودیت‌هایی که وجود دارد نهایت با 2 ورزشکار می‌تواند در هر اسلحه شرکت کند برای همین کار برای کسب مدال آسان‌تر است. در این مسابقات هم اگر کمتر اشتباه کرده بودم می‌توانستم به فینال برسم و رنگ مدالم هم خوش‌رنگ‌تر بود.
    جز خودت باقی شمشیربازان‌مان نتوانستند نتیجه قابل قبولی کسب کنند به نظرتان دلیل خاصی داشت؟
همه بچه‌ها زحمت کشیدند و چیزی کم نگذاشتند ولی برخی مواقع اشتباهات برای ورزشکار، گران تمام می‌شود. در آینده هم مسابقات جهانی و آسیایی را در پیش داریم که امیدوارم شمشیربازی مدال‌های خوش‌رنگی برای ایران کسب کند. این طبیعی است یک رویداد روز یک ورزشکار نباشد و نتواند توانایی‌های خودش را به نمایش بگذارد.
    از چه زمانی خودتان را برای حضور در مسابقات جهانی آماده می‌کنید؟
به دلیل فاصله نزدیک مسابقات جهانی و کمبود زمان به محض بازگشت، اردو آماده‌ سازی برگزار خواهد شد و جالب اینکه بعد از مسابقات جهانی بازی‌های آسیایی را در پیش داریم این ترافیک مسابقات واقعا زیاد است ولی تیم ما برای همه مسابقات انگیزه بسیار بالایی دارد.
    در مسابقات جاکارتا و جهانی شانس کسب مدال داریم؟
به هر حال باید قبول کرد شمشیربازی دنیا روی ما حساب ویژه‌ای باز کرده است و دیگر زنگ تفریح برای هیچ حریفی نیستیم. از الان در مورد جاکارتا و جهانی صحبت کردن زود است ولی همین‌قدر بگویم که شانش برای کسب مدال داریم.

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :