• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
شنبه 2 تیر 1397
کد مطلب : 20627
+
-

مسی، تنها و غریب است

لئو به پایان راه نزدیک شد

مسی، تنها و غریب است

شنیده بودیم که معمولا تیم‌های آمریکای‌جنوبی در جام‌جهانی‌هایی که در اروپا برگزار می‌شود، حرفی برای گفتن ندارند اما این‌گونه که آرژانتین بازی می‌کند و نتیجه می‌گیرد، خیلی دور از ذهن است. هرچقدر کریستیانو رونالدو، ابرستاره پرتغالی، جام بسیار خوبی را می‌گذراند، لیونل مسی رقیب او در کسب عنوان بهترین بازیکن جهان، ضعیف و دور از انتظار ظاهر شده است. مسی در 180دقیقه بازی، گلی نزده و حتی یک ضربه پنالتی را هم خراب کرده است. خورخه سامپائولی، سرمربی آلبی‌سلسته که در اواسط نیمه دوم بازی مقابل کرواسی، کتش را هم درآورد و با تی‌شرت یقه هفت مشکی‌رنگش، کار مربیگری و البته تند‌تند قدم‌زدن در کنار نیمکت ذخیره‌ها را ادامه می‌داد، به‌وضوح مشخص کرد که هیچ چیزی در چنته ندارد و تیم را به‌صورت باری به هر جهت، روانه میدان کرده است. این اتفاق دردناک، درست در شب سالگرد پیروزی تاریخی آرژانتین مقابل انگلستان در یک‌چهارم‌نهایی جام‌جهانی1986 با آن ضربه دست معروف دیه‌گو مارادونا رقم خورد.
   سامپائولی: ضعیف بودیم
خیلی سخت است که بخواهیم بپذیریم، لیونل مسی، نقشی در ارنج کردن آرژانتین ایفا نمی‌کند. برای همین، حرف‌های خورخه سامپائولی در پایان بازی با کرواسی خیلی اهمیت ندارد. او در واکنش به پرسش‌هایی در خصوص ضعیف‌بودن مسی، گفت: «واقعیت این است که عملکرد بازیکنان تیم باعث شد کار فوق‌العاده مسی هم به چشم نیاید. مسی ضعیف بود، چون تیم ملی آرژانتین ضعیف بود. بد بودیم و من مسئولیت این شکست را می‌پذیرم.»
   اخراج سرمربی = 20میلیون دلار ضرر
در آخرین ساعت‌های پنجشنبه و نخستین ساعت‌های جمعه، شایعاتی درخصوص اخراج خورخه سامپائولی از تیم ملی آرژانتین به‌گوش رسید. برخی رسانه‌های این کشور هم پا را فراتر گذاشته و از خورخه بوروچاگا، به‌عنوان سرمربی آلبی‌سلسته در بازی مقابل نیجریه سخن به میان آوردند. اما واقعیت اینجاست که فدراسیون فوتبال آرژانتین درصورت اخراج سرمربی‌اش در این مقطع، باید 20میلیون دلار به حساب او واریز کند و این موضوع به‌هیچ‌عنوان نه حرفه‌ای و نه منطقی به‌نظر می‌رسد. جالب است بدانید که فدراسیون فوتبال آرژانتین هنوز هم درحال پرداخت دستمزد جراردو مارتینو و ادگاردو بائوسا، سرمربیان پیشین‌اش است!
   سنگین‌ترین باخت پس از 60 سال
این شکست، سنگین‌ترین باخت آرژانتین در مرحله گروهی جام‌جهانی پس از 60سال بود. در مرحله گروهی جام‌جهانی58، آلبی‌سلسته در مرحله گروهی، 6 بریک مغلوب چکسلواکی شده بود. آرژانتینی‌ها در 4بازی آخر در جام‌جهانی، رنگ برد را ندیده‌اند. آنها پس از برد یک بر صفر مقابل بلژیک در یک‌چهارم‌نهایی جام‌جهانی2014 برزیل، در نیمه‌نهایی نتوانستند در وقت‌های قانونی هلند را ببرند و در فینال هم به آلمان باختند. در دو بازی ابتدایی جام‌جهانی2018 نیز آنها به بردی نرسیده‌اند. در این  4بازی، آلبی‌سلسته تنها یک گل زده و 5 گل خورده است.
   آگوئرو و مسی بیکار بودند
21دقیقه و 11ثانیه طول کشید تا توپ برای نخستین‌بار به آگوئرو، زننده تک گل آرژانتین در این جام‌جهانی برسد. در نیمه نخست، این مهاجم، تنها 7بار توپ را به‌دست آورد. لیونل مسی هم با 20لمس توپ پس از او در جایگاه دوم از حیث دریافت توپ بود.
   سامپائولی در رفت
بلافاصله پس از سوت داور بازی، خورخه سامپائولی، سرمربی آرژانتین با عجله‌ به سمت رختکن رفت. او می‌دانست که اگر لحظه‌ای درنگ کند، هواداران بیچاره‌اش می‌کنند. در همین فاصله، برخی آرژانتینی‌ها حاضر در جایگاه پشت نیمکت‌ تیم‌شان، به سمت سامپائولی، آب دهان و زباله پرتاب کردند.
   دُن دیه‌گوی مغموم
دوربین تلویزیونی در اواخر بازی، چهره مغموم دیه‌گو آرماندو مارادونا را به تصویر کشید. او که پیش از شروع بازی، پیراهن لیونل مسی را بوسید و با برافراشته کردن آن، حمایتش از لئو را اعلام کرده بود، پس از شکست سنگین مقابل کرواسی، نای بلند شدن را نداشت. پس از بازی، خبرنگاران از دُن‌ دیگه‌گو خواستند تا نظر دهد. یک خبرنگار کلمبیایی درباره مسی از مارادونا پرسید و او نیز در پاسخ گفت: «زمانی که من بد بازی می‌کردم، والدانو و بوروچاگا، هوایم را داشتند و به من کمک می‌کردند. اما مسی، تنها و غریب است و کسی در این تیم پشت او را ندارد.»
   یا نیجریه یا هیچ‌وقت
برای مسی، پرونده جام‌جهانی ممکن است دوشنبه و در پایان بازی با نیجریه برای همیشه بسته شود. لئو می‌داند که این آخرین جام‌جهانی اوست و باید برای رسیدن به اهداف بلندش در این رقابت‌ها، همه تلاش خود را در بازی با نیجریه به‌کار گیرد. البته صعود آلبی‌سلسته به مرحله یک‌هشتم نهایی، دیگر در اختیار خودش نیست و به ایسلند و دانمارک هم تاحدی ارتباط پیدا می‌کند.

این خبر را به اشتراک بگذارید