• سه شنبه 1 خرداد 1403
  • الثُّلاثَاء 13 ذی القعده 1445
  • 2024 May 21
پنج شنبه 27 مهر 1402
کد مطلب : 206263
+
-

2مجرم به دار مجازات آویخته شدند

سحرگاه دیروز، 2محکوم به مرگ که یکی از آنها متجاوزی بود که به اعدام و دیگری به جرم قتل فروشنده مواد‌مخدر به قصاص محکوم شده بودند، پای چوبه دار رفتند و با اجرای حکمشان، پرونده زندگی‌شان بسته شد. به گزارش همشهری، شروع هردو پرونده به سال 98برمی‌گردد.

جنایتی که به قتل فروشنده مواد‌مخدر منجر شده بود بامداد یکی از روزهای اسفند 98 رخ داد. مقتول مردی بود 35ساله که با ضربات چاقو به قتل رسیده بود. بررسی‌ها حکایت ازاین داشت که مقتول سابقه‌دار و فروشنده مواد‌مخدر بوده است. او مدتی قبل به اتهام فروش و حمل مواد‌مخدر بازداشت و زندانی شده بود اما موفق شده بود با سپردن وثیقه از زندان مرخصی بگیرد. با این حال هنوز 24ساعت از زمان آزادی‌اش نگذشته بود که در درگیری کشته شده بود. به‌گفته شاهدان، شب حادثه مقتول با 2 مرد درگیر شده و صدای جروبحثشان در خیابان پیچیده بود. پس از آن ناگهان 2مرد ناشناس با چاقو ضرباتی را به مقتول زده و درتاریکی شب فرار کرده بودند. شاهدان پس از این حادثه بالای سر مقتول حاضر شدند که او درحالی‌که غرق در خون بود به سختی نام قاتلانش را به زبان آورد و آنها را لو داد. آنها هم اسم هر 2 نفر را یادداشت کردند و با اورژانس تماس گرفتند اما مرد زخمی پس از گفتن اسم قاتلان ناگهان از هوش رفت که با حضور اورژانس مشخص شد به‌دلیل شدت جراحت و خونریزی فوت شده است. با این اطلاعات، قاضی جنایی دستور بازداشت 2نفری که در این جنایت دست داشتند را صادر کرد و آنها بازداشت شدند. یکی از متهمان در بازجویی‌ها به قتل اقرار کرد و گفت با مقتول اختلافات مالی داشته‌اند. این پرونده پس از صدور کیفرخواست به دادگاه کیفری فرستاده شد. متهم اصلی به قصاص و دیگری به حبس محکوم شد. طولی نکشید که حکم صادر شده به تأیید قضات عالی کشور رسید و پرونده برای انجام مقدمات اجرای حکم به شعبه اجرای احکام دادسرای جنایی تهران ارجاع شد. عامل جنایت سحرگاه دیروز در محوطه زندان قزل‌حصار پای چوبه دار رفت و قصاص شد.




مکث
اعدام به جرم تجاوز

دومـین مـردی که دیروز پای چوبه دار رفت، به پسری 14ساله تعرض کرده و به اعدام محکوم شده بود. این پرونده نیز یکی از روزهای آبان سال98 گشوده شد. در آن زمان پسربچه‌ای که قربانی تجاوز شده بود وحشت زده به اداره پلیس رفت و گفت مردی به بهانه نشان دادن کبوتر وی را به پشت شمشادهای پارکی در تهران کشانده و با تهدید به او تجاوز کرده است. پسر نوجوان، ‌مشخصات مرد متجاوز را در اختیار پلیس قرار داد و طولی نکشید که مأموران وی را دستگیر کردند. مرد جوان در بازجویی‌ها به تجاوز اعتراف کرد و گفت شیطان وسوسه‌اش کرده و این نقشه شوم را اجرا کرده است. این مرد پس از محاکمه در دادگاه به اعدام محکوم شد و هرچند که به حکم صادر شده اعتراض کرد، اما پرونده به دیوان عالی کشور فرستاده شده و قضات عالی رتبه مهر تأیید بر این حکم زدند. در این شرایط پرونده به اجرای احکام فرستاده شد و مرد متجاوز سحرگاه دیروز در محوطه زندان قزل‌حصار به دار مجازات آویخته شد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید