• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
چهار شنبه 26 مهر 1402
کد مطلب : 206221
+
-

بچه‌ها فیلم غمگین دوست ندارند!

بچه‌ها فیلم غمگین دوست ندارند!

«مجید زین‌العابدین»، دبیر سی‌و‌پنجمین جشنواره‌ی فیلم کودک و نوجوان اصفهان بود. همشهری، با او گفت‌وگویی را ترتیب داد که در این‌جا به نکات مهم سخنانش اشاره می‌کنیم:

این جشنواره، از طرفی، مخاطب را با سینمای کودک و نوجوان آشتی می‌دهد و از طرف دیگر، محل تجلی توانایی فیلم‌سازان ما در حوزه‌ی کودک و نوجوان و تصحیح نگرش‌های‌ آن‌ها به فیلم کودک و نوجوان است.
من خودم با برخی بچه‌هایی که در سالن سینما بودند، گفت‌وگو کردم. بچه‌ها خیلی زلال و شفاف، درباره‌ی فیلم‌ها و حتی درباره‌ی پلان‌ها و سکانس‌ها نظر می‌دهند. اگر فیلمی تلخ و غمگین باشد، اعلام می‌کنند که دوستش ندارند؛ چون با دنیای شاد و آزاد آن‌ها تناقض دارد و اگر فیلمی شاد باشد و پیام داشته باشد، شاد می‌شوند و پیامش را دریافت می‌کنند.
به‌نظرم این جشنواره، تولیدات سینمای کودک و نوجوان را در سال‌های آینده ارتقا خواهد داد.
من فیلم‌هایی را به فرزندانم توصیه می‌کنم که به بچه‌های من به‌عنوان بخشی از سرمایه‌های جامعه‌ی بزرگ و آینده‌سازان ایران، انگیزه‌ی موفقیت بدهد و انرژی نهفته‌ی آن‌ها را برانگیخته کند، نه این‌که آن‌ها را مأیوس و ناامید کند.
به هر حال تولید برای سینمای کودک و نوجوان باید پشتوانه اقتصادی هم داشته باشد و این نیازمند حمایت همه‌ی نهادهای فرهنگی متولی در حوزه‌ی کودک و نوجوان است. امیدوارم همه‌ی نهادها، احساس مسئولیت کنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید