• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
چهار شنبه 26 مهر 1402
کد مطلب : 206165
+
-

کنترل بانک مرکزی بر پول‌های آزاد شده

علی بهادری‌جهرمی، سخنگوی دولت، دیروز(سه‌شنبه) درجمع اصحاب رسانه حاضر شد و به سؤالات خبرنگاران در حوزه‌های مختلف پاسخ داد. مهم‌ترین محورهای سخنان بهادری‌جهرمی را در ادامه می‌خوانید.
جنایت‌های رژیم صهیونیستی را به‌شدت محکوم می‌کنیم. حملات این رژیم جنایتکار به غزه و کشتار کودکان و زنان باید فوراً پایان یابد.
هلال احمر جمهوری اسلامی ایران قصد دارد نخستین محموله حاوی آب، دارو و موادغذایی را برای مردم غزه ارسال کند.
رهبرمعظم انقلاب به مجلس تأکید کرده‌اند ساختار لایحه در اصلاحات حفظ و اصل ۷۵ قانون‌اساسی نیز رعایت شود؛ یعنی اگر بار مالی جدیدی برای کشور ایجاد می‌شود، منابع تامین آن نیز پیش‌بینی شود.
پول‌های آزاد شده ایران با موفقیت از «یون» به «یورو» تبدیل و به حساب‌های ۶بانک ایرانی در قطر منتقل شد. این اقدامات به تأیید بانک مرکزی ایران نیز رسید و پول‌ها اکنون زیر کلید بانک مرکزی است.
۲۳تیم امدادی و ۴۵۰تن کمک‌های بشردوستانه شامل موادغذایی، دارو، وسایل گرمایشی، پتو و چادر ازسوی دولت و ملت ایران برای مردم زلزله‌زده افغانستان ارسال شده‌است و کمک‌ها ادامه می‌‌یابد.
مهاجران غیرقانونی پس‌از شناسایی، به کشورشان بازگردانده می‌شوند.
دولت برای ساماندهی مهاجران قانونی لایحه‌ای با عنوان «سازمان ملی مهاجرت» تدوین و به مجلس ارسال کرده است، اما از سال گذشته تاکنون بررسی و تصویب نشده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید