• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
شنبه 2 تیر 1397
کد مطلب : 20603
+
-

فرایند 8ماهه حضور ریچارد کلایدرمن در ایران

پیانیست فرانسوی  بامداد جمعه وارد ایران شد، ‌کلایدرمن از شب گذشته با حضور در تالار وحدت نخستین برنامه خود را آغاز کرد. او قرار است 5شب دیگر روی صحنه برود.

مجید عبدی، تهیه‌کننده این کنسرت درباره دعوت از «ریچارد کلایدرمن» به همشهری گفت: «با توجه به شرایط اجرای برنامه‌های موسیقی در ایران، نمی‌توانیم از هر هنرمندی برای حضور در کشور دعوت کنیم. اما کلایدرمن محبوبیت زیادی میان ایرانیان دارد و سال‌هاست که آثار او شنیده می‌شود و به همین دلیل تصمیم گرفته شد که از او برای اجرای برنامه در ایران دعوت شود». عبدی به تاریخ برگزاری کنسرت‌ها اشاره کرد و افزود: «کلایدرمن 8شب در ایران است که در 6شب به اجرای برنامه خواهد پرداخت و 2روز دیگر را برای گشت‌وگذار در تهران و برگزاری نشست خبری برنامه‌ریزی کرده‌ایم». عبدی درباره حضور این پیانیست در شهرهای بزرگ دیگر نیز گفت: «قرار بود ریچارد کلایدرمن در شیراز هم برنامه داشته باشد که مقدور نشد». او همچنین یادآور شد: «از 8‌ماه پیش مذاکرات را برای حضور او در تهران آغاز کردیم، کمی پروسه صدور ویزا طولانی شد اما با همکاری و حمایت‌های سازمان‌ها در نهایت موفق شدیم.» عبدی درباره هزینه حضور نیز گفت: «این کار حامی خاصی نداشته و خودمان هزینه‌ها را تقبل کرده‌ایم و نکته قابل تامل افزایش قیمت دلار بود. 6‌ماه پیش قرارداد حضور ایشان با قیمت دلار آن زمان بسته شد و حالا با توجه به تعهدات ما قیمت دلارهم  بالا رفته و هزینه بیشتر شده است».

ریچارد کلایدرمن با نام اصلی ریچارد پاژه از پیانیست‌های معروف فرانسوی است. او یکی از پرکارترین پیانیست‌های پاپ و کلاسیک است که در نخستین اظهارنظر رسمی خود در ایران گفته: «همیشه و در هر شرایطی تنها برای عشق و صلح جهانی موسیقی ساخته و نواخته‌ام و مفتخرم که در حضور مردم مهمان‌نواز ایران برای نخستین‌بار به اجرای برنامه بپردازم».

وی همچنین عنوان کرده که در کنسرتش سورپرایزی را برای علاقه‌مندان ایرانی درنظر گرفته است». بلیت‌های 6شب کنسرت کلایدرمن از 100 تا 300هزار تومان به فروش می‌رسد.

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :