• شنبه 28 مهر 1403
  • السَّبْت 15 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 19
سه شنبه 25 مهر 1402
کد مطلب : 206013
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/y855w
+
-

فینال تکراری

انگلیس برای صعود و ایتالیا برای فرار از سومین حذف تاریخی می‌جنگند

فینال تکراری

امشب یک بازی حساس یا به‌عبارتی حساس‌ترین بازی فیفادی مهر‌ماه در ومبلی برگزار می‌شود؛ جایی که 2تیم فینالیست یورو 2020 به مصاف هم می‌روند. در آن فینال تیم ایتالیا در ضربات پنالتی بر انگلیس چیره شد و جام را برد. حالا روبرتو مانچینی دیگر سرمربی نیست و به‌جای او اسپالتی هدایت آتزوری را در دست گرفته است. بعد از آن بازی 2تیم 3بار دیگر با هم بازی کرده‌اند؛ ازجمله دیدار رفت همین رقابت‌های انتخابی یورو 2024که انگلیس در خاک ایتالیا 2بر یک برنده شد و از 2بازی در لیگ ملت‌های اروپا در فصل 23-2022را هم ایتالیا یکی را یک بر صفر برد و دیگری بدون گل به پایان رسید.
    تاکنون غیر از آلمان میزبان صعود این تیم‌ها به یورو2024قطعی شده است؛ پرتغال، فرانسه، بلژیک، اسکاتلند، اسپانیا و ترکیه. کرواسی با شکست 2بر یک در زمین ولز صعود خود را در خطر می‌بیند چرا که حالا آنها با ولز10امتیازی هستند. ترکیه از این گروه با 16امتیاز صعود کرده است و پیروزی انگلیس در بازی امشب می‌تواند صعود این تیم را هم قطعی کند. ایتالیا با یک بازی کمتر نسبت به اوکراین با این تیم در امتیاز 10برابر است. پس از 2بار پیاپی ناکامی در راهیابی به جام‌جهانی، ایتالیایی‌ها تاب تحمل دوری از یک رویداد بزرگ دیگر را ندارند.
    رقابت‌های یوروی آینده ممکن است یک مهمان ناخوانده هم داشته باشد و تیم درجه سوم آلبانی به این دوره راه یابد. آنها در گروه E که ساده‌ترین گروه ممکن است، در حال‌حاضر با 4برد، یک تساوی و یک باخت صدرنشین هستند، بالاتر از چک، لهستان، مولداوی و جزایر فارو. غیر از آلبانی تیم‌های درجه سوم دیگری نظیر رژیم صهیونیستی، رومانی، اسلواکی، لوکزامبورگ، فنلاند، مجارستان، مونته‌نگرو، اتریش، ولز و یونان هم ممکن است در این رقابت‌ها که با حضور 24تیم برگزار می‌شود، حاضر باشند. نروژ با هالند از اسپانیا شکست خورد تا برای صعود چشم به پلی‌آف داشته باشد.
    فوتبال ایتالیا هر چند وقت یک‌بار درگیر یک رسوایی می‌شود و این‌بار نوبت رسوایی شرط‌بندی است. یک ایتالیایی که در خبرنگاربودن او تردیدهایی وجود دارد، ادعا کرده که پای جمعی از بازیکنان فوتبال در این شرط‌بندی گیر است. فاجولی، تونالی و زانیولو هرگز خود را به کازینوهای آنلاین یا پوکر محدود نمی‌کردند، آنها هر کدام یک میلیون یورو در بازی‌های سری‌آ و لیگ قهرمانان، حتی در بازی تیم‌های خود شرط‌بندی کرده‌اند. نام نیکولا زالوسکی هم ازجمله کسانی است که در جنجال شرط‌بندی‌ها در فوتبال ایتالیا آمده است. زبیگنیف بونیک، نایب‌رئیس فیفا اما نظر دیگری دارد: «با ایجنت زالوسکی صحبت کردم. او می‌گوید موکلش ارتباطی با این داستان ندارد. فابریتزیو کرونا که این اخبار را پخش کرده روزنامه‌نگار نیست بلکه کسی است که با اتهام 13سال زندان به‌خاطر جرم‌های مختلف ازجمله اخاذی روبه‌رو شده است. نمی‌گویم حرف‌های او قطعا درست نیست اما این موضوع می‌تواند به طرق دیگری هم دنبال شود.»
    انگلیس از 7دیدار اخیر خود با ایتالیا فقط یک برد کسب کرده است.
    ایتالیا در 12بازی اخیر خود در تمامی رقابت‌ها مقابل انگلیس فقط 2بار بیش از یک گل دریافت کرده است.
    ایتالیا از سال 2006تاکنون در بازی‌های خارج از خانه در مرحله مقدماتی قاره شکست نخورده است.
    انگلیس در بازی‌های مقدماتی یورو در خانه 12بار پیروز شده.
    انگلیس در 10بازی اخیر خود در مقدماتی یورو که در زمین خود بازی کرده، 10بار موفق شده دروازه‌اش را بسته نگه دارد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید