• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
یکشنبه 23 مهر 1402
کد مطلب : 205806
+
-

سامانه بارشی جدید دوشنبه از راه می‌رسد

سامانه بارشی جدید در راه است و از دوشنبه (24مهر) تا چهارشنبه (26مهر) در استان‌های درگیر با کاهش دما، لغزندگی جاده‌ها، جاری شدن رواناب‌ها و آب‌گرفتگی معابر همراه خواهد بود. علاوه بر این، سازمان هواشناسی دوشنبه و سه‌شنبه هشدار زرد برای وزش بادهای شدید نیز صادر کرده ‌است.
کارشناس سازمان هواشناسی کشور به همشهری گفت: «سامانه بارشی جدید از دوشنبه وارد کشور می‌شود و روز دوشنبه استان‌های اردبیل، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، شمال کردستان، قزوین، زنجان، البرز، تهران، لرستان، همدان، مرکزی، قم، شمال غرب و غرب اصفهان، شمال چهارمحال و بختیاری، ارتفاعات سمنان، مازندران و غرب گلستان، جنوب سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان را در بر می‌گیرد.»
فریبا گودرزی درباره استان‌هایی که روز سه‌شنبه درگیر سامانه بارشی می‌شوند، افزود: «آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، شمال و شرق تهران، سمنان و شمال خراسان جنوبی سه‌شنبه تحت پوشش سامانه بارشی قرار می‌گیرند.»
به‌گفته گودرزی، چهارشنبه نیز شمال آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل و گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، شرق و شمال هرمزگان درگیر سمانه بارشی و کاهش دما خواهد شد.
هشدار زرد وزش گرد و خاک نیز روز دوشنبه برای استان‌های آذربایجان شرقی، جنوب آذربایجان غربی، مرکز اردبیل، زنجان، قزوین، البرز، تهران، مرکزی، همدان، لرستان، کردستان، کرمانشاه، شمال چهارمحال و بختیاری و ایلام و روز سه‌شنبه در استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، نیمه جنوبی اصفهان، یزد، شمال غربی کرمان و بخش‌هایی از مرکز کشور کاهش کیفیت هوا و شعاع دید رخ می‌دهد. در این شرایط لازم است رانندگان احتیاط لازم را داشته باشند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید