• جمعه 6 مهر 1403
  • الْجُمْعَة 23 ربیع الاول 1446
  • 2024 Sep 27
شنبه 22 مهر 1402
کد مطلب : 205720
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/JZA72
+
-

خروش ضدصهیونیستی مردم ایران

مردم شهرهای مختلف ایران روز جمعه در حمایت از آرمان رهایی قدس شریف به خیابان‌ها آمدند

گزارش
خروش ضدصهیونیستی مردم ایران

علیرضا احمدی-روزنامه‌نگار

مردم شهرهای مختلف ایران، دیروز (جمعه) همگام با دیگر مسلمانان جهان، به خیابان‌ها آمدند تا ضمن محکوم کردن جنایت‌های ضد انسانی رژیم ‌صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی، حمایت خود را از مردم مظلوم فلسطین اعلام کنند. ایرانیان دیروز یک‌صدا رهایی قدس شریف از چنگال صهیونیست‌های کودک‌کش را فریاد زدند.دیروز خیابان‌های تهران هم شاهد حضور کم‌نظیر شهروندانی بود که از همه قشرها و صنوف آمده بودند تا همبستگی خود را از مردم مظلوم غزه به رخ دشمنان اسلام بکشند. تهرانی‌ها همگام با مردم دیگر استان‌های کشور، از نخستین ساعت‌های صبح آدینه و قبل از نمازجمعه، از 2 مسیر میدان فردوسی و چهارراه نواب به سمت دانشگاه تهران، محل برگزاری نمازجمعه، راهپیمایی و جنایات رژیم غاصب و کودک‌کش صهیونیستی را محکوم کردند.

همه آمده بودند
خیابان‌های تهران از نخستین ساعت‌های روز جمعه، پذیرای خیل عظیم شهروندانی بود که از پیر و جوان گرفته تا زن و مرد، با عقاید مختلف سیاسی، آمده بودند تا بار دیگر حمایت بی‌بدیل خود را از آرمان رهایی قدس شریف اعلام کنند. حضور قشرهای مختلف مردم با پوشش‌های متفاوت در خیابان‌های تهران برای اعلام همبستگی با مردم مظلوم غزه از نکات قابل‌توجهی بود که نشان می‌داد با وجود اختلاف سلیقه‌ها و دیدگاه‌ها، ایرانیان در محکوم کردن جنایت‌های رژیم ‌صهیونیستی هم‌رأی و هم‌نظر هستند.

حضور پررنگ خانواده‌ها و جوانان
حضور پررنگ خانواده‌ها از دیگر صحنه‌های جالب‌توجه راهپیمایی ضدصهیونیستی دیروز در تهران بود. خیابان‌های تهران، ظهر جمعه شاهد حضور تعداد قابل‌توجهی از کودکان بود که در کنار والدین خود و با در دست گرفتن پرچم‌ فلسطین و تصاویری از شهید حاج‌قاسم سلیمانی، آمده بودند تا کشتار وحشیانه کودکان غزه از سوی رژیم غاصب صهیونیستی را محکوم کنند. حضور پرشور جوانان و دانشجویان، از دیگر صحنه‌های دیدنی راهپیمایی دیروز (جمعه) در تهران بود.

دو میهمان ویژه
نماز جمعه دیروز تهران که با حضور پرشور شهروندان تهرانی همراه بود، 2 میهمان ویژه داشت؛ سرلشکر حسین سلامی فرمانده‌ کل سپاه‌ پاسداران و شیخ ابراهیم زکزاکی، رهبر شیعیان نیجریه. سردار سلامی در سخنان پیش از خطبه نمار جمعه، «طوفان‌الاقصی» را بزرگ‌ترین شکست در تاریخ موجودیت رژیم جعلی صهیونیستی ارزیابی و تأکید کرد:«ما همه با تمام ‌وجود از مردم فلسطین حمایت می‌کنیم». شیخ زکزاکی نیز از جمله حاضران در نماز جمعه  دیروز تهران بود که از سوی سید احمد خاتمی، خطیب نمازجمعه مورد تقدیر قرار گرفت.

قطعنامه پایانی
در پایان مراسم دیروز (جمعه)، قطعنامه راهپیمایی‌کنندگان در حمایت از عملیات غرورآفرین مبارزان فلسطینی و همچنین محکومیت جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم فلسطین قرائت شد. در این بیانیه 6بندی ضمن هشدار به آمریکا برای ادامه‌ندادن حمایت‌هایش از رژیم غاصب صهیونیستی، از وزارت امور خارجه ایران خواسته شد که ‌ از طریق رایزنی و برقراری ارتباط با سران کشورهای اسلامی، سازمان‌های مرتبط و حامی فلسطین، شخصیت‌ها و فرهیختگان و کشورهای آزادیخواه، راهکارهای حمایت‌ از مردم مظلوم غزه در حوزهای مختلف را بررسی کند و اقدامات لازم را در این زمینه انجام دهد.








 

این خبر را به اشتراک بگذارید