• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
شنبه 22 مهر 1402
کد مطلب : 205655
+
-

طلسم افتتاح 2 بیمارستان شکست

با افتتاح 2بیمارستان در غرب و شرق استان فارس، هم رنج 60هزار ساکن شهرستان رستم پایان یافت و هم قطب سلامت در جنوب کشور تقویت شد

گزارش
طلسم افتتاح 2 بیمارستان شکست

مریم سرخوش-روزنامه‌نگار

با افتتاح 2بیمارستان شرق و غرب استان فارس، رنج برای دسترسی به خدمات درمانی کاهش یافت. رئیس‌جمهوری در سفر 2روزه خود به این استان، علاوه بر افتتاح طرح‌های بزرگ اقتصادی، عمرانی، صنعتی، فرهنگی و کشاورزی، 2مرکز درمانی در شهرستان‌های فسا و رستم را افتتاح کرد. نخستین مرکز، تنها بیمارستان شهرستان رستم بود که با افتتاح آن پس از 8سال عملیات عمرانی، نه‌تنها قصه سرگردانی بیماران این منطقه به سر رسید که پذیرای مراجعه‌کنندگان از شهرهای نورآباد ممسنی، کازرون، شیراز و همچنین بیمارانی از استان‌های خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد هم خواهد بود. همچنین براساس اعلام وزارت بهداشت تأمین پزشکان متخصص جراحی، داخلی اطفال و بیهوشی بیمارستان ۶۴تختخوابه شهرستان رستم با استفاده از نیروهای طرحی در اولویت قرار خواهد گرفت.دومین طرح درمانی افتتاح‌شده از سوی رئیس‌جمهور هم بیمارستان 160تختخوابی شهرستان فسا در شرق فارس بود که پس از 10سال در اختیار مردم این منطقه قرار گرفت. عمده کارهای مربوط به تکمیل و تجهیز پروژه بیمارستان امام‌حسین(ع) فسا در دولت سیزدهم انجام و منابع موردنیاز جهت تکمیل، آن هم از محل مصوبات سفر قبلی رئیس‌جمهور به استان فارس، تامین شده است. با افتتاح این مرکز یکی از بیمارستان‌های مجهز و کارآمد در جنوب کشور در اختیار بیماران قرار گرفت. تجهیزات موردنیاز این پروژه بیمارستانی تامین شده و با توجه به ظرفیت نیروی انسانی فسا و حضور ۱۲۰پزشک متخصص بالینی در این شهرستان مشکلی در تامین متخصصان موردنیاز این مرکز درمانی وجود نخواهد داشت.
 توسعه زیرساخت‌های سلامت در دولت سیزدهم شتاب قابل توجهی گرفته و عمده آنها در مناطق مرزی و کمتر برخوردار افتتاح می‌شود. بر این اساس تاکنون بیش از ۱۵هزار تخت بیمارستانی تحویل شده و تا پایان سال هم ۷هزار تخت بیمارستانی راه‌اندازی می‌شود. در حال حاضر ۱۵۰هزار تخت بیمارستانی در کشور وجود دارد که معادل ۱۰درصد کل این تخت‌ها در دولت سیزدهم بهره‌برداری شده است.




 

این خبر را به اشتراک بگذارید