• سه شنبه 1 خرداد 1403
  • الثُّلاثَاء 13 ذی القعده 1445
  • 2024 May 21
پنج شنبه 20 مهر 1402
کد مطلب : 205546
+
-

خبرهای کوتاه ورزشی

شروط ضمن عقد ژابی
ژابی آلونسو که از او به‌عنوان پدیده جدید عرصه مربیگری فوتبال جهان نام برده می‌شود، به‌تازگی قراردادش را با بایر لورکوزن تا سال2026 تمدید کرده اما در مفاد این قرارداد شروط و استثناهایی گنجانده شده است. به موجب این مفاد اگر این مربی اسپانیایی از یکی از 3تیم سابق خود (رئال‌مادرید، لیورپول یا بایرن‌مونیخ) پیشنهاد سرمربیگری داشته باشد، باشگاه آلمانی موظف است او را آزاد کند. این بند در تابستان آینده برای این مربی 41ساله فعال خواهد شد.

گزینه‌های نیمکت ناپولی
رودی گارسیا که از النصر برکنار شده بود و این تابستان به‌جای اسپالتی که به تیم ملی ایتالیا رفته، هدایت تیم قهرمان ایتالیا را در دست گرفته بود، در آستانه اخراج از ناپولی قرار دارد. دی‌لورنتیس، مالک ناپولی با ابراز خوشحالی از اینکه لوئیس انریکه را استخدام نکرده است، احتمال تغییر سرمربی را رد نکرد. ناپولی در آخرین بازی خود که روز یکشنبه انجام شد، در خانه با نتیجه 3بر یک به فیورنتینا باخت. این دومین باخت فصل مدافع عنوان قهرمانی مسابقات بود و باعث سقوطش به رده پنجم جدول سری A شد. آنها پیش از این هم در خانه 3بر‌2 به رئال باخته بودند. به‌دنبال این بازی که چهارمین ناکامی ناپلی‌ها برای کسب پیروزی در فصل جاری لیگ ایتالیا بود، مالک باشگاه به سرمربی اسپانیایی تا فیفادی بعدی مهلت داد تا نتایج را درست کند. مارکو جامپائولو، ایگو تودور و آنتونیو کونته گزینه‌های این پست هستند.

چهارمین مربی در یک سال
با اعلام باشگاه سویا، دیگو آلونسو به‌عنوان سرمربی جدید این باشگاه انتخاب و جانشین مندلیبار شد. پس از لوپتگی، سامپائولی و مندلیبار، دیگو آلونسو چهارمین سرمربی پادشاه لیگ اروپا از ابتدای فصل پیش است.

به‌سوی صد‌تای پنجم
فرداشب امباپه چهارصد و یکین بازی‌اش را انجام می‌دهد. او در طول دوران حرفه‌ای خود در 400بازی روی 407گل تأثیر مستقیم داشته است؛ 287گل، 120پاس‌گل، 30522دقیقه بازی (339.13بازی کامل)، به‌طور متوسط تأثیرگذاری روی گل‌ها هر 75دقیقه. 1.20گل و پاس‌گل در 90دقیقه.

تل، آلمانی نشد
ماتیاس تل، ذخیره طلایی 18ساله بایرن‌مونیخ از طریق مجله کیکر به فدراسیون فوتبال آلمان پیشنهاد کرده بود تغییر تابعیت بدهد و مشکل مهاجم نوک تیم ملی را حل کند، اما ‌تیری آنری او را برای بازی در تیم ملی زیر 21سال فرانسه دعوت کرد. حالا هم خود ماتیاس گفته که می‌خواهد به تیم ملی بزرگسالان فرانسه برسد و مانشافت برایش گزینه نیست.

تغییر تابعیت براهیم
براهیم دیاس که از بازی برای تیم ملی اسپانیا ناامید شده بود، پیراهن تیم ملی مراکش را برای بازی‌های ملی انتخاب کرد. هافبک ۲۴ساله رئال‌مادرید در همه رده‌های سنی، ازجمله بزرگسالان برای اسپانیا بازی کرده است و قهرمانی با تیم زیر ۱۷سال لاروخا در یوروی نوجوانان را در کارنامه دارد اما حالا تغییر تابعیت رسمی این بازیکن در حال انجام مراحل اداری است. با توجه به برگزاری جام‌ملت‌های آفریقا در ژانویه و حضور مراکش در این تورنمنت، رئال مادرید نمی‌تواند در ‌ماه اول سال‌۲۰۲۴ روی داشتن این بازیکن حساب کند. بازیکنانی که دوملیتی هستند، می‌توانند تیم ملی خود را تغییر دهند، به شرطی که قبل از 21سالگی حداکثر 3بار در مسابقات رسمی برای تیم ملی بزرگسالان بازی کرده باشند.


بکام علیه کی‌روش
پیش از این بازیکنانی مثل روی کین علیه کی‌روش از دوران حضورش در منچستریونایتد به‌عنوان دستیار فرگوسن افشاگری‌هایی کرده بود و این‌بار نوبت دیوید بکام بود که علیه او صحبت کند. ستاره انگلیسی در مستند جدید خود که از نتفلیکس پخش شده، درباره این مربی حرف زد. البته کی‌روش در دوران او دستیار فرگوسن نبود اما از شانس بد بکام وقتی این بازیکن به رئال رفت، کی‌روش سرمربی مادریدی‌ها شد. او اعتراف کرد که هرگز رابطه خوبی با کی‌روش نداشته: «متوجه نشدم که چطور سرمربی شد. من هرگز با او کنار نیامدم. شوکه بودم. کارم را در باشگاه جدید با سرمربی‌ای شروع کردم که من را در تیم قبلی نمی‌خواست. این یک فشار روانی بود.» کی‌روش با حضور بکام در تبلیغات پپسی مشکل داشت و معتقد بود نباید این بازیکن بدون هماهنگی با مربیان سه چهار کیلو عضله اضافه می‌کرد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید