• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
پنج شنبه 20 مهر 1402
کد مطلب : 205543
+
-

هیجان‌انگیز و گیرا

گیراسی؛ پدیده‌ای که این روزها بالاتر از هری کین در صدرجدول گلزنان بوندس‌لیگا ایستاده

هیجان‌انگیز و گیرا

هفته آخر پیش از فیفادی یک بازیکن آفریقایی گمنام از کشوری غیرفوتبالی مثل گینه در بوندس‌لیگا هت‌تریک کرد. نام سرهو گیراسی اندکی پیش از این 3گل مطرح شده بود و همگان از خودشان می‌پرسیدند او چه بازیکنی است که تعداد گل‌هایش را در این فصل دورقمی کرده است. گیراسی برای تیم‌های اوسر، لیل، کلنر، آمیان، رن و اشتوتگارت بازی کرده و زمانی عضو تیم نوجوانان فرانسه بوده است.
    مهاجم اشتوتگارت در 7مسابقه موفق شده 13گل به ثمر برساند؛ حدود میانگین 2گل در هر مسابقه.
    هیچ بازیکنی از اشتوتگارت تا‌به‌حال 13بار در نیم‌فصل اول گلزنی نکرده است. هنوز 10بازی باقی مانده است.
    گیراسی برای این تعداد گل فقط 22ضربه به سمت دروازه حریفان زده و از این لحاظ نزدیک به نیمی از شوت‌هایش به گل تبدیل شده است.
    پیش از این هت‌تریک، فقط یک بازیکن در تاریخ بوندس‌لیگا توانسته بود در 5بازی ابتدایی خود 10گل به ثمر برساند؛ روبرت لواندوفسکی.
    گیراسی در این فصل یک پاس‌گل داشت و در جام‌حذفی هم موفق شد یک گل و یک پاس‌گل برای اشتوتگارت ثبت کند. او در دیدار پلی‌آف که بین تیم دو‌تا مانده به آخر بوندس‌لیگا و تیم سوم بوندس‌لیگا-2 برگزار شد، در 2مسابقه یک گل و یک پاس‌گل ثبت کرده بود.
    هیچ بازیکنی در 5لیگ معتبر اروپایی بیشتر از 10گل نزده است. بلینگام هم که با پیراهن رئال‌مادرید 10گله شده، 2گل از این 10تا را در لیگ قهرمانان به ثمر رسانده است.
    گیراسی فصل پیش در 22بازی، 11گل زده بود؛ نیم گل در هر بازی، هر 180دقیقه یک گل.
    عملکرد گیراسی در این فصل: 2گل مقابل بوخوم، یک گل در بازی با لایپزیش، 2گل مقابل فرایبورگ، هت‌تریک مقابل ماینتس و 2گل به دارمشتات و هت‌تریک مقابل ولفسبورگ. تا قبل از بازی با ولفسبورگ تنها بازیکنی که در فوتبال دنیا عملکرد بهتری از گیراسی داشت، کریستیانو رونالدو بود که 9گل و 4پاس‌گل در 5بازی نخست ثبت کرده بود.
    نکته عجیب و نگران‌کننده این است که رقم فسخ قرارداد این مهاجم 27ساله فقط 20میلیون یورو است.
    گیراسی با میانگین امتیاز خارق‌العاده 8.8 از هر مسابقه، به‌عنوان بهترین بازیکن در 4لیگ معتبر فوتبال اروپا بهترین میانگین امتیاز را در اختیار دارد؛ حتی بالاتر از جود بلینگام که در این فصل فقط در 3مسابقه جایزه برترین بازیکن زمین را دریافت نکرده که در یکی از بازی‌ها غایب بوده است.
    برای نخستین‌بار در تاریخ باشگاه اشتوتگارت، این تیم 5مسابقه متوالی خود در بوندس‌لیگا را با اختلاف حداقل 2گل پیروز شد. البته سباستین هوینس، سرمربی جوان اشتوتگارت هدف این تیم را بقا در لیگ اعلام کرده است.
    برای نخستین‌بار در تاریخ بوندس‌لیگا، 3تیم در 7هفته ابتدایی 22+ گل به‌ثمر رسانده‌اند: بایرن (23)، لورکوزن (23) و اشتوتگارت (22).
    اشتوتگارت به لطف گیراسی و یک بازیکن دیگرش در حال‌حاضر پس از بایرلورکوزن و بالاتر از بایرن‌مونیخ در رده دوم جدول بوندس‌لیگا ایستاده. کریس فوریچ، هافبک 25ساله آلمانی اشتوتگارت در همکاری با گیراسی موفق به ثبت 5پاس‌گل تا اینجای فصل شده است. فقط مارکوس تورام، جیمز مدیسون، کیران تریپیه و پدرو نتو با 5پاس‌گل به‌اندازه او گل خلق کرده‌اند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید