• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
پنج شنبه 20 مهر 1402
کد مطلب : 205527
+
-

عامل جنایت در قهوه‌خانه قصاص شد

عامل جنایت در قهوه‌خانه قصاص شد

مرد جنایتکار که 12سال قبل در جریان جنایتی مستانه دوستش را به قتل رسانده و پس از 7سال زندگی مخفیانه در آلمان و ترکیه دستگیر شده بود، سحرگاه دیروز در زندان قزل حصار، قصاص شد. به گزارش همشهری، این جنایت شامگاه 15آبان‌ماه سال‌90رخ داد. آن‌شب به پلیس خبر رسید جوانی در جریان یک نزاع با ضربه چاقو به قتل رسیده است. شواهد نشان می‌داد این درگیری خونین در قهوه‌خانه‌ای واقع در جنوب تهران رخ داده و عامل جنایت یکی از دوستان نزدیک مقتول به نام مراد است. او ازجمله مجرمان سابقه‌دار بود که بارها به اتهام شرارت و قدرت‌نمایی با سلاح سرد دستگیر و زندانی شده بود. مراد اما پس از جنایت
متواری شده و کسی از مخفیگاهش خبر نداشت.

پرونده در اینترپل
مأموران مدتی بعد به اطلاعاتی دست یافتند که نشان می‌داد قاتل فراری به‌صورت غیرقانونی از طریق مرزهای غربی از کشور خارج شده است. به همین دلیل پرونده در اختیار اینترپل قرار گرفت تا اینکه چند سال بعد از ترکیه خبر رسید جوانی ایرانی به نام سهیل که به‌طور غیرقانونی در ترکیه اقامت داشت، دستگیر شده است. این مهاجر غیرقانونی در اختیار پلیس بین‌الملل ایران قرار گرفت و از طریق پایانه مرزی شهرستان ماکو به کشور منتقل شد.

7 سال زندگی با هویت جعلی
با آغاز تحقیقات مقدماتی در این‌باره معلوم شد که سهیل نام جعلی متهم دستگیر شده است و نام واقعی او مراد، همان قاتل فراری است. متهم که باورش نمی‌شد پس از 7سال پلیس همچنان در تعقیبش باشد، در  بازجویی‌ها به قتل دوستش اعتراف کرد. او گفت: من و مقتول دوست یکدیگر بودیم. شب حادثه به قهوه‌خانه‌ای رفته بودیم و هر دو شرایط غیرعادی داشتیم. نمی‌دانم چطور شد که با هم درگیر شدیم و من با چاقو او را زدم.   وی ادامه داد: مدتی در خانه یکی از دوستانم مخفی شدم و در ادامه مبلغی پول تهیه کردم و توانستم از طریق مرزهای غربی از کشور خارج شوم. به‌سختی توانستم خودم را به آلمان برسانم. 5سال به‌عنوان مهاجر در کمپ‌های آلمان زندگی کردم اما در کمپ با چند نفر درگیر و مجبور شدم آنجا را ترک کنم و بعد از مدتی به ترکیه رفتم. در آنجا با نام جعلی سهیل زندگی کردم، اما پلیس ترکیه خیلی زود من را شناسایی و دستگیر کرد.

پایان پرونده
متهم پس از مدتی در دادگاه کیفری به قصاص محکوم شد و حکم به تأیید قضات دیوان عالی کشور رسید. به این ترتیب پرونده  به اجرای احکام دادسرای جنایی تهران فرستاده شد و حدود یک سال قبل جوان جنایتکار پای چوبه دار رفت اما در آخرین لحظات موفق شد از اولیای دم مهلت بگیرد و به زندان برگردد. سرانجام نام وی در لیست اعدامی‌های روز چهارشنبه قرار گرفت و قاتل دیروز در زندان قزل حصار به دار مجازات آویخته شد.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید