• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
پنج شنبه 20 مهر 1402
کد مطلب : 205529
+
-

قاتل پیرزن بعد از 23سال اعدام شد

آن سوی مرز
قاتل پیرزن بعد از 23سال اعدام شد

مرد جنایتکار که 23سال پیش پیرزن 80ساله تگزاسی را به قتل رسانده بود، پس از سال‌ها انتظار در زندان اعدام شد.
به گزارش همشهری به نقل از میرر، در اکتبر سال2000 برتی‌لی‌کانینگهام 80ساله وقتی تنها در خانه خود در حومه دالاس گارلند تگزاس به امور روزانه مشغول بود، توسط جدییا مورفی، 48ساله که برای سرقت به خانه او رفته بود، به ضرب گلوله به قتل رسید. به‌دنبال این تیراندازی، همسایه‌ها ماجرا را به پلیس اطلاع دادند و مأموران راهی محل حادثه شدند. با شواهد و مدارکی که پلیس در بررسی‌های گسترده به‌دست آورد، عامل این جنایت شناسایی و چند هفته بعد دستگیر شد. مرد48ساله در سال2001به جرم سرقت، آدم ربایی و قتل به اعدام محکوم شد. او در اعترافاتش قتل را پذیرفت، اما سرقت و
آدم ربایی را انکار کرد. جدییا(قاتل) 23سال در زندان به سر برد؛ به امید اینکه وکلایش حکم اعدام را تغییر دهند. دادگاه عالی ایالات متحده نیز دستور  صادر کرد که اجرای حکم اعدام را  به تأخیر بیندازند. جدییا مدت‌ها بود که از قتل برتی  لی ابراز پشیمانی کرده بود و در نامه‎ای که در اوایل امسال برای دوستش مایکل زوسمن فرستاد، نوشته بود که «من هر روز با جرمی که مرتکب شدم از خواب بیدار می‌شوم و هیچ‌وقت یک روز را بدون پشیمانی از ته قلب برای جنایتی که انجام داده‌ام، سپری نکرده‌ام.»
وکلای مرد جنایتکار نیز تلاش کردند تا از طریق سوابق بیماری روانی این مرد، حکم را تغییر دهند اما موفق نشدند. در این شرایط دادگاه عالی ایالات متحده، دستوری را که اجرای حکم اعدام را به تأخیر انداخته بود، لغو کرد و روز سه‌شنبه گذشته جدییا برای انجام مراسم اعدام به اتاق مرگ در ندامتگاه ایالتی در هانتسویل منتقل شد. او روی تخت مرگ دراز کشید و آمپول مرگ به او تزریق شد و حدود 20دقیقه بعد پزشکی وارد اتاق و معلوم شد که او جانش را از دست داده است. جدییا مورفی، ششمین زندانی در تگزاس و بیستمین زندانی در ایالات متحده بود که امسال اعدام شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید