• چهار شنبه 2 خرداد 1403
  • الأرْبِعَاء 14 ذی القعده 1445
  • 2024 May 22
پنج شنبه 20 مهر 1402
کد مطلب : 205489
+
-

کوشک تاریخی و ثبت ملی شده «حمیدیه» انبار شد

بنای تاریخی کوشک حمیدیه خوزستان که متعلق به اواخر دوره قاجار و اوایل دوره پهلوی است و در فهرست آثار ملی نیز به ثبت رسیده وضعیت خوبی ندارد و در آخرین خبر منتشر‌شده از این بنای تاریخی مشخص شده که کوشک حمیدیه انبار شده است. به گزارش ایسنا، کوشک حمیدیه از آن دسته بناهای تاریخی استان خوزستان است که درخصوص تغییر کاربری و بهتر شدن وضعیت آن، بیشترین وعده‌ها داده شده است، اما همچنان در محاق کم‌توجهی و گاه بی‌توجهی گرفتار است.
این بنای تاریخی پیش‌تر البته با تخریب‌های متعدد مواجه شده بود و حالا احمد جعفری‌ماجد، یک دوستدار میراث فرهنگی خوزستان خبر داده است که «کوشک حمیدیه» به انبار سازمان آب و برق خوزستان تبدیل شده است.
وی با اشاره به اینکه «کوشک حمیدیه» در تملک سازمان آب و برق خوزستان است، بیان کرد: وسایل سنگین سازمان آب و برق در این مکان تاریخی انبار شده‌اند و متأسفانه هم‌اکنون جز کاربری انباری،کاربری دیگری ندارد. جعفری‌ماجد با اشاره به اینکه این بنای تاریخی روی تپه‌ای باستانی قرار دارد، گفت: حجم تردد غیراصولی ماشین‌آلات سنگین سازمان آب و برق، برای ورود و خروج ادوات به منزله نابودی زیرساخت‌های این بنا و به‌دنبال آن و به مرور منجر به آسیب ‌دیدن و از بین رفتن لایه‌های تاریخی این بنای باارزش می‌شود. این دوستدار میراث فرهنگی با اشاره به اینکه در گذشته قراردادی بین اداره میراث فرهنگی خوزستان و سازمان آب و برق برای بهسازی این بنای تاریخی منعقد شده بود، یادآوری کرد: قرار بر این بود که این بنای تاریخی برای مرمت، احیا و بهره‌برداری به سرمایه‌گذار بخش خصوصی واگذار شود، اما از آن دوره تاکنون هیچ اتفاقی نیفتاد و تفاوتی در وضعیت کاربری این کوشک تاریخی به‌ وجود نیامد.

این خبر را به اشتراک بگذارید