• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
پنج شنبه 20 مهر 1402
کد مطلب : 205481
+
-

عدد خبر/32.5 میلیون دلار

یک قاضی در کالیفرنیا پس از اینکه 2پتنت شرکت Sonos را غیرقابل‌اجرا و نامعتبر تشخیص داد، حکم پیروزی 32.5میلیون دلاری این شرکت در برابر گوگل را رد کرد. با وجود این حکم، گوگل می‌تواند یک‌بار دیگر در محصولات خود از ویژگی‌های نرم‌افزاری استفاده کند که به‌دلیل شکایت Sonos از آنها، کنار گذاشته بود.

10کشور  
کشورهای آسیای جنوب شرقی رویکردی متناسب برای کسب‌وکار در قبال مقررات هوش مصنوعی اتخاذ می‌کنند. به همین منظور پیش‌نویس محرمانه «دستورالعمل درباره اخلاق هوش مصنوعی و نظارت بر آن» که متعلق به ۱۰ کشور عضو اتحادیه کشورهای جنوب شرقی آسیا(ASEAN) است، در حال تدوین است. پیش از این اتحادیه اروپا از این کشورها خواسته بود که قوانین این اتحادیه را درباره هوش مصنوعی بپذیرند.

150میلیون تومان
 ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری از رساله‌های دکتری و پایان‌نامه‌های کارشناسی ارشد در حوزه ویرایش ژنوم و مهندسی ژنتیک با هدف تشویق طرح‌های کاربردی و سوق دادن طرح‌ها به سمت خروجی‌های ملموس و فناورانه تا سقف 150میلیون تومان حمایت می‌کند. ازجمله شرایط حمایت این است که طرح باید توسعه‌ای، زیست فناورانه و ترجیحا کاربردی باشد.




 

این خبر را به اشتراک بگذارید