• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
شنبه 2 تیر 1397
کد مطلب : 20541
+
-

کافه مجلس

  مردم عادی هم می‌توانند تجمع کنند

عضو کمیسیون شوراهای مجلس با اشاره به مصوبه اخیر دولت در تعیین محل برگزاری اجتماعات گفت: برگزاری تجمع در محلات تعیین شده محدود به احزاب و اصناف نیست و مردم عادی هم می‌توانند نسبت به برگزاری تجمع اقدام کنند. پروانه مافی در گفت‌وگو با خانه ملت تصریح کرد: صرف اطلاع به وزارت کشور از حضور دسته یا گروه مردم یا حزب یا تشکل یا صنف برای برگزاری تجمع در محلات مشخص کفایت می‌کند؛ بنابراین به موجب مصوبه دولت، افراد عادی غیرحزبی هم می‌توانند نسبت به برگزاری تجمع اقدام کنند. نیروی انتظامی نیز موظف به تأمین امنیت تجمع‌کننده‌هاست؛ بنابراین تمامی جوانب درنظر گرفته شده تا این قانون اجرا شده و مردم بتوانند اعتراضات خود را بیان کنند.

  ظریف موظف به صراحت مواضع است

علا‌ءالدین بروجردی، رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به نامه ظریف خطاب به مقامات آمریکایی و تهیه لیستی از مطالبات ایران از آمریکا در واکنش به ادعای چندی پیش «مایک پمپئو» مبنی بر خواسته‌های ۱۲گانه او از ایران به خانه ملت گفت: اعلام مواضع جمهوری اسلامی ایران با صراحت از وظایف قانونی وزیر امور خارجه کشور است تا از منافع ملی، دیدگاه‌های انقلابی ملت و به‌طور ویژه مقام معظم رهبری دفاع و سیاست‌ها را تبیین کند.

  می‌خواهند تحریم‌ها برگردد

مصطفی کواکبیان، نماینده مردم تهران در نشستی با عنوان «آینده اصلاحات در ایران» در مشهد گفت: هنوز اروپایی‌ها از برجام خارج نشده‌اند، عده‌ای به آنها بد و بیراه می‌گویند و مهلت نمی‌دهند درحالی‌که با وجود همه شرایط اراده جدی برای ماندن در برجام بین آلمان، انگلیس و فرانسه دیده می‌شود. در این شرایط عده‌ای می‌خواهند دوباره تحریم‌ها از سر گرفته شود و برخی مثل بابک زنجانی پول نفت را با خود ببرند.

این خبر را به اشتراک بگذارید