• جمعه 6 مهر 1403
  • الْجُمْعَة 23 ربیع الاول 1446
  • 2024 Sep 27
سه شنبه 18 مهر 1402
کد مطلب : 205280
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/3lv1p
+
-

اخبار کوتاه اقتصادی

  مدیرکل توسعه نهادهای اشتغال و هدایت نیروی کار، آمادگی وزارت کار برای اعزام نیروی کار مازاد ایرانی به عراق در تمام سطوح شغلی را اعلام کرد.
  نایب‌رئیس کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی گفت: با تصویب اصلاحیه جدید ماده ۵ قانون بیمه اجتماعی کارگران ساختمانی منابع قابل توجه و کافی برای پوشش بیمه کارگران ساختمانی فراهم شده است.
  طبق اعلام رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، امسال ۲۴۲پرونده گرانفروشی خودرو به ارزش ۱۲۲میلیارد تومان به سازمان تعزیرات حکومتی ارسال شده است.
  مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل با بیان اینکه این هفته طولانی‌ترین آزادراه کشور یعنی شیراز- اصفهان به طول ۲۱۲کیلومتر آماده بهره‌برداری می‌شود، گفت: با افتتاح این پروژه، طول مسیر اصفهان به شیراز ۱۳۴کیلومتر کاهش پیدا می‌کند.
  سخنگوی صنعت آب با تأکید بر اینکه نسبت به احیای دریاچه ارومیه امیدواریم و اقداماتی را بر این اساس در دستور کار قرار داده‌ایم، اعلام کرد: در طرح بلندمدت آبرسانی به بخش‌های مختلف سیستان و بلوچستان از دریا هدف‌گذاری شده و تا پایان سال آینده، آب دریا به زاهدان می‌رسد.
  بنابر اعلام وزارت جهادکشاورزی، ترخیص روغن خام آفتابگردان و سویا از تمامی مبادی گمرک از اول آبان ممنوع شد.
  مدیرکل دفتر صنایع منسوجات و پوشاک وزارت صمت از کاهش تامین ارز در نیمه نخست امسال نسبت به سال قبل و صادرات ۳۶۸میلیون دلاری در این مدت در 3حوزه نساجی، پوشاک و چرم و کفش خبر داد و ابراز امیدواری کرد که با همکاری بانک مرکزی، تامین ارز مدیریت شود.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید