• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
سه شنبه 18 مهر 1402
کد مطلب : 205242
+
-

نکته بازی/ پس چرا قبول می‌کنید؟

واقعا آدم از رفاقتی که بین بعضی از این فوتبالیست‌ها وجود دارد، لذت می‌برد؛ تحت هیچ شرایطی حاضر نیستند کوچک‌ترین نقدی را در مورد رفیقشان قبول کنند. مثلا به همین آرش برهانی نگاه کنید که چطور هوای رضا عنایتی، دوست و همبازی سابقش را دارد. عنایتی 2فاجعه بزرگ را در تیم ملی امید رقم زد؛ هم از انتخابی المپیک اوت شد و هم در بازی‌های آسیایی هانگژو مقابل هنگ‌کنگ شکست خورد. بعد آرش برهانی در دفاع از او گفته: «گواردیولا هم با تیم امید نتیجه نمی‌گرفت.» بله خب، وقتی عنایتی نتواند با یک تیم نتیجه بگیرد، دیگر تکلیف امثال پپ و این قبیل مربیان خرده‌پا روشن است. فقط اینکه اگر واقعا نمی‌شود با این تیم‌ها موفق شد، پس چرا برای گرفتن آنها به آب و آتش می‌زنید؟

ببخشید که می‌پرسند!
این خبرنگاران واقعا موجودات مزاحم و عجیبی هستند. اصلا مراعات طرف را نمی‌کنند. مثلا تازگی‌ها هر کجا دستشان به یکی از مسئولان سپاهان می‌رسد، از آنها می‌پرسند داستان عدم‌رعایت سقف بودجه و کسر امتیاز از شما چه بود و عیسی آل‌کثیر و دابو با چه مکانیسمی موفق به ثبت قرارداد خود شدند؟ خب این سؤال‌ها را می‌کنید و آن بنده‌های خدا عصبانی می‌شوند. مثلا مهدی سلیمی، سرپرست سپاهان گفته: «نمی‌دانم چرا برای خبرنگاران فعل و انفعالات باشگاه سپاهان تا این حد مهم است.» واقعا ما هم نمی‌دانیم. حالا اگر سپاهان باشگاه بزرگی بود، می‌شد این حساسیت را هضم کرد اما یک تیم محلی کم‌هزینه که در زیرگروه استان اصفهان توپ می‌زند و هیچ هواداری ندارد، چرا باید تا این حد مورد سؤال واقع شود؟ خب آرامش آنها را به هم نریزید دیگر!

«چمن آزادی» را در لیگ شرکت بدهید
به‌نظر می‌رسد چمن ورزشگاه آزادی کم‌کم شرایطی پیدا کرده که می‌تواند به‌عنوان یک تیم مستقل در لیگ برتر شرکت داده شود. یعنی اصلا برای خودش ماهیت دارد. بسیاری بر این باورند که در هفته اول لیگ قهرمانان آسیا، پرسپولیس به چمن آزادی باخت نه النصر. مهدی ترابی به‌خاطر چمن مصدوم شد و میلاد سرلک هم کارت زرد اولش را به‌خاطر همین چمن گرفت. در جریان بازی با گل‌گهر هم یاسین سلمانی مصدوم شد که برخی آن را به شرایط چمن نسبت می‌دهند. روی یکی از شوت‌های شهاب زاهدی در نیمه اول هم به وضوح شاهد تغییر مسیر توپ بودیم. سؤال اینجاست که وقتی چمنی می‌تواند عامل باخت شود، بازیکن مصدوم کند، اخراجی بگیرد و مسیر توپ را عوض کند، چرا نباید به‌طور مستقل در لیگ حاضر شود؟

 

این خبر را به اشتراک بگذارید