• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
سه شنبه 18 مهر 1402
کد مطلب : 205240
+
-

تیم پیر با پدیده‌های جوان

بلافاصله بعد از پایان هفته هفتم لیگ برتر، سرمربی تیم‌ملی 23بازیکن را برای رقابت‌های چهارجانبه اردن به اردوی این تیم دعوت کرد. در لیست جدید تیم ملی نام این بازیکنان دیده می‌شود:
دروازه‌بان‌ها: علیرضا بیرانوند (پرسپولیس)، پیام نیازمند (سپاهان)، حسین حسینی (استقلال)
مدافعان: شجاع خلیل‌زاده (تراکتور)، محمدحسین کنعانی‌زادگان (پرسپولیس)، مرتضی پورعلی‌گنجی (پرسپولیس)، محمد دانشگر(سپاهان)، امین حزباوی (السد قطر)، احسان حاج‌صفی (آ ا ک آتن)، میلاد محمدی (آ ا ک آتن)، صالح حردانی (استقلال)، رامین رضاییان (سپاهان)
هافبک‌ها: روزبه چشمی (استقلال)، سعید عزت‌اللهی (وایله دانمارک)، احمد نوراللهی (الوحده امارات)، محمد محبی (روستوف روسیه)، محمدجواد حسین‌نژاد (سپاهان)
مهاجمان: مهدی طارمی (پورتو)، سامان قدوس (برنتفورد)، علیرضا جهانبخش (فاینورد)، مهرداد محمدی (استقلال)، کریم انصاری‌فرد (اومانیا قبرس) و سردار آزمون (رم ایتالیا).
    در لیست اولیه نام صادق محرمی (دینامو زاگرب) هم دیده می‌شد اما بعدا اعلام شد این بازیکن مصدوم است و صالح حردانی جای او را گرفت.
    بنا بر اعلام بخش رسانه‌ای فدراسیون فوتبال علی قلی‌زاده، مجید حسینی، علی کریمی و مهدی ترابی با وجود برگشت به شرایط تمرینی به‌دلیل خطر مصدومیت مجدد به این اردو دعوت نشده‌اند. بخش رسانه‌ای تیم ملی همچنین تأکید کرده که وحید امیری، میلاد سرلک، یاسین سلمانی و امید نورافکن نیز به‌دلیل مصدومیت در این فهرست حضور ندارند تا فرایند درمان خود را تکمیل کنند.
    از نکات عجیب این اردو عدم‌دعوت از رضا اسدی و شهریار مغانلو 2مهاجم موفق سپاهانی‌ها‌ست. رضا اسدی که با 5گل زده در 5بازی صدرنشین گلزنان لیگ است، اردوی قبلی را هم به شکلی عجیب و به‌خاطر همراهی با سپاهان در بازی دوستانه مقابل زنیت(!) ترک کرد. درباره شهریار مغانلو هم اگرچه گفته می‌شود او مصدومیت دارد اما بخش رسانه‌ای تیم ملی نام این مهاجم را در جمع مصدوم‌ها قرار نداده است!
    یکی از نکات جالب این لیست، بازگشت کریم انصاری‌فرد بعد از مدت‌ها غیبت در اردوهای تیم ملی است. کریم از زمان آمدن قلعه‌‌نویی به تیم ملی دعوت نشده بود و حتی شنیده می‌شد دوران بازی‌های ملی او به پایان رسیده و دیگر به تیم‌ملی دعوت نخواهد شد، اما او هم دوباره دعوت شده تا در کنار حاج‌صفی یکی از کاپیتان‌های تیم ملی باشد.
    مهرداد محمدی با درخشش در بازی‌های اخیر استقلال در لیست تیم ملی قرار گرفته تا در کنار برادرش میلاد راهی اردن شود. مهرداد فقط یک دوره کوتاه در زمان سرمربیگری مارک ویلموتس به تیم ملی دعوت می‌شد.
    محمدحسین کنعانی‌زادگان پس از جریمه انضباطی امیر قلعه‌نویی و غیبت در فیفادی شهریورماه بار دیگر به اردوی تیم ملی بازگشته است. با بازگشت این بازیکن محمدحسین مرادمند مطابق انتظار از لیست خط خورده است.
    محمدجواد حسین‌نژاد، پدیده جدید فوتبال ایران هم برای نخستین‌بار به اردوی تیم ملی بزرگسالان دعوت شده است. حسین‌نژاد که همراه با تیم امید در ازبکستان حضور داشت و این روزها در ترکیب اصلی سپاهان قرار گرفته، دیروز با شکل و شمایلی جدید در تمرینات تیم ملی حاضر شد.
    حتی حضور حسین‌نژاد و حزباوی هم باعث نشده میانگین سنی تیم ملی پایین بیاید. بازگشت انصاری‌فرد و حضور سایر باتجربه‌ها باعث شده میانگین سنی تیم قلعه‌نویی از تیم حاضر در جام جهانی هم بالاتر باشد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید