• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
سه شنبه 18 مهر 1402
کد مطلب : 205222
+
-

رکوردزنی بدون برد

ثبت رکورد گل زودهنگام و جوان‌ترین گلزن در یک شب

رکوردزنی بدون برد

بارسلونا باز هم امتیاز از دست داد؛ این‌بار مقابل گرانادا. تنها 17ثانیه زمان لازم بود که خط دفاعی بد بارسا در این فصل لالیگا گل دریافت کند. در ثانیه‌18 این بازی، میزبان نخستین گل را به ثمر رساند که شوک بزرگی به بارسا وارد کرد. پس از اشتباه گاوی و لو‌دادن توپ، پاس رو به جلوی لوکاس بویه در محوطه جریمه به برایان ساراگوسا مارتینز رسید که ضربه محکم او اگرچه با واکنش مارک آندره تراشتگن همراه شد، اما در نهایت به دروازه راه یافت. آرائوخو یک‌بار به این بازیکن گفت «بسه دیگه اینقدر ندو». ژاوی هم درباره او در کنفرانس مطبوعاتی گفت: «ما می‌دانستیم که برایان مانند یک گلوله است، او فوتبالیستی است که به‌راحتی نمی‌توان جلوی او را گرفت، این را می‌دانستیم. او امروز 2‌گل زد.» برایان زننده هر دو گل گرانادا بود. بارسا چیزی نمانده بود مثل بازی با ویارئال کام‌بک بزند و ببرد اما تساوی 2-2 هم برای بازگشت از شکست خوب بود.
    داوری هم به زیان کاتالون‌ها بود. گل ثانیه‌های آخری ژائو فلیکس به‌دلیل آفساید میلی‌متری و سختگیرانه مردود اعلام شد. کمک‌داور ویدئویی تشخیص داد که فران تورس در آفساید بوده و روی دید بازیکنان حریف تأثیر داشته. بارسایی‌ها معتقدند که سوتو گرادو کسی است که سرنوشت لیگ را رقم می‌زند. به ادعای آنها این داور در این فصل 4‌امتیاز از بارسلونا ربوده است.
    حالا گرانادا به گربه‌سیاه بارسلونا تبدیل شده. در 4‌رویارویی آخر، بارسلونا موفق به شکست این حریف نشده است.
    ژاوی به‌عنوان سرمربی در لالیگا، 2‌تقابل با گرانادا داشته و موفق به شکست این تیم نشده؛ یک‌تساوی و یک‌باخت. او فقط در برابر رایو وایکانو بازی‌های بیشتری را در این رقابت‌ها بدون برد به پایان رسانده است؛ 3‌بازی، یک‌تساوی و 2‌باخت.
    3تساوی باعث شده بارسا 3‌امتیاز از رئال عقب بیفتد اما نکته خوشحال‌کننده برای آنها این است که هنوز نباخته‌اند. برای اولین‌بار در یک دهه، بارسلونا در 11‌بازی اول فصل خود شکست نخورده است.
    ژاوی برای این بازی غایبان زیادی داشت؛ پدری، لواندوفسکی، رافینیا و دی‌یونگ اما مقابل تیمی مثل گرانادا غیبت چند بازیکن نمی‌تواند بهانه خوبی برای نبردن باشد. کنده و یامال نیز بازی را با درد ترک کردند. یامال به‌دلیل مصدومیت خواستار تعویضش شد.
    با 16‌سال و 87‌روز سن، لمینه یامال به جوان‌ترین گلزن تاریخ لالیگا تبدیل شد. پیش از تاریخ‌سازی پدیده بارسلونا، این رکورد در اختیار فابریس اولینگا بود که با 16‌سال و 98‌روز سن برای مایورکا در لالیگا گل زده بود.
    یامال هفته پیش با ۱۶‌سال و ۸۲‌روز سن در دیدار برابر پورتو به جوان‌ترین بازیکن تاریخ لیگ قهرمانان تبدیل شده بود که در ترکیب ثابت قرار می‌گیرد. احتمالا به‌زودی بقیه رکوردها را هم خواهد زد، ازجمله جوان‌ترین بازیکن تاریخ تیم ملی اسپانیا و خیلی از رکورد‌های دیگر.
    بارسا فصل پیش با درخشش تراشتگن و گل‌های دریافتی خیلی کم، به قهرمانی لالیگا رسید. حالا آمار گل‌های خورده در حال عبور از همه گل‌های خورده فصل پیش است. گل‌های خورده بارسلونا در لیگ اسپانیا: 9‌گل در فصل پیش تا هفته سی‌ام، 10‌گل در این فصل تا هفته نهم.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید