• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
دو شنبه 17 مهر 1402
کد مطلب : 205162
+
-

سی آر بلینگام

هافبک انگلیسی از کریستیانو رونالدو هم گلزن‌تر است

سی آر بلینگام

رئال مادرید سرانجام به تیم بی‌رحم مدنظر هواداران تبدیل شد و توانست یک تیم را قاطعانه ببرد. پیروزی 4بر صفر برابر اوساسونا در حالی رقم خورد که فینالیست فصل پیش جام‌حذفی (اوساسونا) 2بازی پیاپی در زمین قهرمان جام‌حذفی (رئال) امتیاز گرفته بود. رئال این بار توسط خوسلو پنالتی از دست داد، خوسلو باز هم گل زد و بلینگام در میان شگفتی همگان باز هم گل زد و دبل کرد تا به رکورد کریستیانو رونالدو در این تیم برسد.
   با رفتن رونالدو و کریم بنزما حالا هیچ پنالتی‌زنی در رئال‌مادرید وجود ندارد. این تیم از ابتدای فصل 3ضربه پنالتی را از دست داده است.
   سرخیو اره‌را، دروازه‌بان اوساسونا از 4پنالتی اخیری که رئالی‌ها‌ به او زده‌اند، 3ضربه را مهار کرده و یکی را هم کریم بنزما به دیرک دروازه زده است.
   در 23سال گذشته بلینگام تنها بازیکن رئال‌مادرید است که در 8‌بازی اول خود در لیگ 8گل به ثمر رسانده است. او 2گل هم در لیگ قهرمانان زده تا تعداد گل‌هایش را به‌عنوان هافبک هجومی دو‌رقمی کند.
   مارکا درخصوص ستاره انگلیسی نوشته است: «قبل از اینکه رئال‌مادرید بلینگام را به خدمت بگیرد، با توجه به اینکه بازیکنان انگلیسی در این تیم موفق نبودند، تردیدهایی در مورد موفقیت او وجود داشت اما 5ماه بعد بلینگام بهترین بازیکن رئال و جهان شد.» او این فصل 6بار در لالیگا و 2بار در لیگ قهرمانان جایزه بهترین بازیکن زمین را دریافت کرده است. 2جایزه دیگر هم به فران گارسیا و براهیم رسیده است.
   بلینگام در 8بازی اولش در لالیگا 8گل زده. 10بازیکن قبلی که چنین کاری ‌کرده بودند، اسطوره‌های لالیگا به شمار می‌روند؛ لواندوفسکی در بارسلونا، کریستین ویری در اتلتیکو، روماریو، کرویف و رونالدو نازاریو در بارسلونا، پوشکاش در رئال‌مادرید، ویلکس در والنسیا، دی‌استفانو در رئال‌مادرید، سوکراتس در والنسیا و کوبالا در بارسلونا.
   در لالیگا بلینگام (با 8گل) بیش از لواندوفسکی (با 5گل) موفق به گلزنی شده است. در تمام تورنمنت‌ها: بلینگام 10گل، هالند و امباپه 8گل. عملکرد جود بلینگام در همه رقابت‌ها: 10بازی، 10گل زده، 3‌پاس‌گل و یک بازی استراحت.
   بلینگام پس از 10بازی اول خود در همه رقابت‌ها با پیراهن رئال‌مادرید، با تعداد گل‌های کریستیانو رونالدو برابری کرد (10گل). او در همین مقطع 2پاس‌گل بیش از رونالدو داده است.
   حالا لقب‌ها از راه می‌رسند. لوکاس واسکس زیر پست بلینگام به او لقب CR Bellinkgham داده که ترکیبی از کریستیانو رونالدو و فامیلی خود این بازیکن است.
   بازیکن انگلیسی عادت جدیدی هم پیدا کرده: «دوست دارم که در چمن برنابئو قدم بزنم و ببینم که جایگیری‌هایم درون چمن چگونه است. این چیزی است که در کل دوران فوتبالم انجام داده‌ام و به من کمک می‌کند که استرس نگیرم.»
   هافبک انگلیسی در 4بازی در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو 4گل برای رئال به ثمر رسانده است.
   شوامنی این‌بار در غیاب ناچوی محروم و آلابای مصدوم در پست مدافع میانی بازی کرد. با حضور او در ترکیب اولیه، رئال‌مادرید 10‌بازی از 10بازی را برده و بدون او یک بازی را به اتلتیکو مادرید باخته است. شوامنی تصویری از خودش کنار رودیگر منتشر کرد و به شوخی نوشت: «بهش عادت نکن داداش، این فقط برای یک بازی بود!» بازیکنان به او لقب مارسل دزایی، هافبک دفاعی سابق فرانسه، میلان و چلسی را داده‌اند؛ کسی که در پست دفاع میانی هم درخشید.
   کپا در 5مسابقه از 9مسابقه‌ای که انجام داده، دروازه خود را بسته نگه داشته است. با توجه به مدافعان رئال و بازی هجومی این تیم معمولا کم اتفاق می‌افتد که کلین‌شیت ثبت شود.
   وینیسیوس با یک گل زیبا ثابت کرد به فرم خوبش پس از مصدومیت برگشته است. او در 2بازی اخیر مقابل ناپولی و اوساسونا 2گل و یک‌پاس‌گل ثبت کرده است. والورده هم یک‌گل و 2پاس‌گل داشت که گلش به ناپولی با بی‌انصافی گل به‌خودی محسوب شد.
   رئال تا اینجا 10برد و یک باخت در همه رقابت‌ها داشته؛ 24گل زده و 8گل خورده.
   بازی‌های لالیگا 2هفته به تعطیلی رفت. 29مهر در ورزشگاه سانچس پیسخوان تیم رئال به مصاف سویا می‌رود. نکته این بازی رویارویی با سرخیو راموس است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید