• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
دو شنبه 17 مهر 1402
کد مطلب : 205145
+
-

چار دیواری

سلامت مسیر زندگی
داشتن حال خوب به‌معنای داشتن یک زندگی بدون مشکل و چالش نیست، بلکه به‌معنای این است که شما احساس کنید با وجود سختی‌ها و دشواری‌ها، مسیر زندگی را به درستی طی می‌کنید واز گذراندن لحظات خود در کنار عزیزان‌تان احساس رضایت دارید. رعایت نکات زیر توصیه‌های مونا احمدی – روانشناس – است که به شما کمک می‌کند مسیر زندگی‌تان را به سلامت طی کنید و حالی خوب داشته باشید:

محرم اسرار یکدیگر باشید
حمایت و کمک به افراد همیشه مادی نیست و شما می‌توانید با گوش دادن به درددل‌های دیگران به آنها کمک کنید و یا در مواقعی از آنها بخواهید به صحبت‌ها و گلایه‌های شما گوش دهند. فقط یادتان باشد که برای درددل حتما فرد یا افرادی را انتخاب کنید که از نظر فکری با شما نزدیک باشند، از مهارت خوب شنیدن برخوردار باشند و در مواقعی که از نظر احساسی به بودن آنها نیاز دارید، پرمشغله و غیرقابل دسترس نباشند.

احساسات‌تان را سرکوب نکنید
شما می‌توانید احساسات‌تان را با دوستان معتمدتان در میان بگذارید. بهتر است هیچ‌وقت امیال و احساسات‌تان را سرکوب نکنید و در مورد آنها با افراد معتمد صحبت کنید. به‌خاطر داشته باشید وقتی امیال و احساسات سرکوب می‌شوند، در درازمدت به احساسات منفی مانند حسرت و سرخوردگی، خشم و عصبانیت تبدیل می‌شوند.

گاهی کودک شوید
هرگز تصور نکنید بازی مخصوص کودکان است و شما که بزرگسال هستید، دیگر حق بازی کردن ندارید.
بازی فعالیتی است که به شما کمک می‌کند احساس خوبی داشته باشید و به‌خاطر داشته باشید شما حق دارید بخشی از وقت خود را به بازی و تفریح بگذرانید. تفاوتی نمی‌کند چه بازی‌ای انجام دهید و شما می‌توانید هر بازی‌ای که لذت می‌برید، انتخاب کنید.

اخمو نباشید
اخمو و عبوس‌نبودن چندان سخت نیست. برای داشتن حس خوب لبخند را از یاد نبرید. به نکته‌های مثبت دنیای پیرامون‌تان نگاه کنید. راحت باشید و مسائل را خیلی سخت نگیرید. سختگیری زیاد نه‌تنها روح و روان شما را به هم می‌ریزد، بلکه انجام کارها را هم دشوارتر می‌کند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید