• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
یکشنبه 16 مهر 1402
کد مطلب : 205061
+
-

خودرو‌های خارجی این هفته می‌آیند

بعد از ماه‌ها انتظار بالاخره این هفته خودرو‌های وارداتی به مشتریان تحویل می‌شود. این خبر را مجری طرح واردات خودرو هم تأیید کرد.قرار است در فاز اول به 30هزار نفر که در این طرح ثبت‌نام کرده‌اند خودروی وارداتی تحویل داده شود.
به‌گزارش همشهری، زمستان پارسال وزارت صنعت با استفاده از سیستم نوبت‌دهی اقدام به ثبت‌نام از متقاضیان دریافت خودروی وارداتی کرد که درنهایت از بین ۱۲۰هزار ثبت‌نام‌کننده، بین ۳۳هزار نفر قرعه‌کشی انجام شد. در این مرحله هر متقاضی ۵۰۰میلیون تومان در حساب بانکی خود مسدود کرده بود. طبق برنامه اولویت‌دهی و میزان واردات خودرو، مقرر شد که در دور نخست خودروهای چانگان تحویل متقاضیان شود و در ادامه خودروهایی از برندهای چینی، دانگ‌فنگ، چانگان، میتسوبیشی، اپل، داچیا، کیا، هیوندا، سانگ‌یانگ، نیسان، تویوتا، جتا، سئات، فیات تحویل متقاضیان شود.
طبق آخرین خبر‌ها واردات برخی خودروها انجام شده و واردات سایر خودرو‌ها به‌صورت انبوه و خرد در حال انجام است. ارز مورد نیاز برای واردات خودرو نیز تامین شده است. اطلاعات موجود نشان می‌دهد تا پایان مرداد‌ماه از میان ۳۵شرکتی که مجوز واردات دریافت کرده بودند، ۱۸شرکت موفق به ثبت سفارش قطعی شده و توانسته‌اند بخشی از ارز واردات را دریافت کنند. از این ۱۸شرکت نیز تاکنون ۱۰شرکت، خودروهای خود را واردکرده و الباقی درحال طی‌کردن مسیر واردات هستند.
با این رویه مرحله تحویل خودرو‌های خارجی به مشتریان از هفته جاری آغاز می‌شود. مهدی ضیغمی، رئیس سازمان توسعه تجارت ایران و مجری طرح واردات خودرو هم در این‌باره گفت: عرضه و تحویل خودرو‌های وارداتی از هفته جاری آغاز می‌شود. از زمان ثبت‌نام برای خودروهای وارداتی در اسفند‌ماه سال قبل تاکنون 4هزار نفر انصراف داده‌اند.
در اسفند‌ماه سال قبل 34هزار نفر در قرعه‌کشی شرکت کرده بودند اما با انصراف برخی متقاضیان در حال حاضر 30هزار نفر در نوبت تحویل خودرو هستند که قرار است در فاز نخست خودروی این افراد تحویل داده شود.
سامانه عرضه خودروهای وارداتی نیز برای متقاضیان باز خواهد شد تا خودروی مورد نظر خود را انتخاب کنند. در این مرحله ثبت‌نام جدیدی انجام نخواهد گرفت و فقط خودروهای جدید برای مشتریان دارای نوبت، عرضه خواهد شد. متقاضیانی که اسفند سال قبل ثبت‌نام کرده‌اند در اولویت هستند. ضیغمی همچنین درباره تداوم فروش خودروهای وارداتی گفت: برنامه فعلی ما تحویل خودروهای فروخته شده است. اینکه در فاز بعدی ثبت‌نام‌های جدید، از مسیر سامانه یکپارچه باشد یا از طریق بورس کالا یا حتی مسیری دیگر، هنوز مشخص و قطعی نیست.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید