• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
یکشنبه 16 مهر 1402
کد مطلب : 204990
+
-

عدد خبر/50/5میلیون دلار

50/5میلیون دلار

رگولاتور ارتباطات کره‌جنوبی اعلام کرد گوگل و اپل از سلطه خود در بازار فروشگاه اپ سوءاستفاده کرده‌اند و به آنها درباره جریمه احتمالی تا ۵۰.۵میلیون دلار هشدار داد. کمیسیون ارتباطات کره‌جنوبی در بیانیه‌ای اعلام کرد ۲شرکت بزرگ فناوری توسعه‌دهندگان اپ را وادار کرده‌اند از روش‌های پرداخت خاصی استفاده کنند و تأخیری ناعادلانه در بررسی اپ ایجاد کرده‌اند.

16 میلیون

عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: خوشبختانه با حمایت از شبکه‌های اجتماعی داخلی روند استفاده از این پیام‌رسان‌ها بسیار خوب بوده و
گزارش های واصله حکایت از اقبال جامعه به این شبکه‌ها دارد، به‌گونه‌ای که طی دو هفته گذشته به جمعیت کاربران فعال روزانه یکی از این پیام‌رسان‌ها یک میلیون کاربر افزوده شده و به عدد ۱۶میلیون کاربر فعال روزانه رسیده است.


3برابر

داده‌های ماهواره‌ای نشان می‌دهند که سوراخ لایه ازن بر فراز قطب جنوب اکنون یکی از بزرگ‌ترین حفره‌های ثبت‌ شده است و وسعت آن به 3برابر وسعت برزیل می‌رسد. خبر بدتر این است که سوراخ ازن می‌تواند حتی از ۲۶میلیون کیلومترمربع که در ۱۶ سپتامبر اندازه‌گیری شد نیز بیشتر شود زیرا تخریب لایه ازن معمولا تا پیش از اواسط اکتبر به اوج خود نمی‌رسد.

4فناوری

کمیسیون اروپا خطرات مرتبط با تسلیحاتی‌شدن 4فناوری حیاتی توسط کشورهای غیردوست را بررسی خواهد کرد. این فناوری‌ها شامل نیمه هادی‌ها، هوش مصنوعی، فناوری‌های کوانتومی و زیست‌فناوری هستند که همگی این قابلیت را دارند که به سلاح تبدیل شوند.

این خبر را به اشتراک بگذارید