• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
پنج شنبه 31 خرداد 1397
کد مطلب : 20482
+
-

جایزه فرشته به چهارمین ایستگاه رسید

آیین اختتامیه چهارمین دوره جایزه فرشته ویژه عکس و داستان کوتاه عصر چهارشنبه در فرهنگسرای نیاوران برگزار شد. به گزارش همشهری ، لیلی گلستان نخستین سخنران مراسم بود که در صحبت‌هایش جایزه فرشته را فرصتی برای ورود داستان‌نویسان جوان به دنیای حرفه‌ای خواند و از عدم حضور برگزیدگان دوره‌های گذشته جایزه فرشته در عرصه حرفه‌ای داستان‌نویسی انتقاد کرد.

پس آن آرش خاموشی به نمایندگی از داوران بخش عکس بیانیه هیئت داوران را خواند.

داوران بخش عکس (آرش خاموشی، مهران مهاجر، غزاله هدایت) آرش قاضی را به عنوان برگزیده انتخاب کردند و پریا دیانی، ساعده دوست بخیر، مسعود محمدی، مهدی اسدی، سمانه غلام‌نژاد، عطا رنجبر زیدانلو، سودابه ذوالفقاری، بابک کنعانی و شیرین امیری تقدیر شدند.

 ویژه‌‌برنامه چهارمین جایزه فرشته تجلیل از گلی امامی مترجم پیشکسوت زبان فارسی بود. مژده دقیقی در نوشته‌ای که به مناسبت بزرگداشت گلی امامی در برنامه خواند با اشاره به فعالیت چندین ساله گلی امامی به گستره و تنوع ترجمه‌های امامی از ادبیات کودک و نوجوان تا داستان و سینما و هنرهای تجسمی گفت که مجموعه ترجمه‌های امامی خوانندگان بسیاری را به کتاب خواندن علاقه‌مند کرده‌اند. فیلمی با نام «گلی امامی پنجاه سال با کتاب» پخش شد که بخش‌هایی از زندگی گلی امامی و زنده‌یاد کریم امامی را به‌ویژه در سال‌های کتابفروشی زمینه روایت می‌کرد.

پس از آن نشان ویژه چهارمین جایزه فرشته با حضور لیلی گلستان، هوشنگ مرادی کرمانی، سید عباس سجادی به گلی امامی اهدا شد.
پس از آن علی خدایی به روی صحنه آمد و بیانیه داوران بخش داستان را قرائت کرد.

در بخش داستان مجتبی هژبری جایزه نخست را به دست آورد و سولماز اسعدی، مریم محمدی، دلارام دلنواز، سحر رفیع، عطیه خراسانی، بهرام غلامی، فروزان طاهری، الهام صداقتی و محدثه شریفات شایسته تقدیر شناخته شدند.

علی خدایی، بلقیس سلیمانی و ناهید طباطبایی داوران بخش داستان جایزه بودند.

فریدون مجلسی، امید روحانی، شاهرخ تویسرکانی، افشین شحنه‌تبار و حسین پاکدل از دیگر حاضران در اختتامیه چهارمین دوره جایزه فرشته بودند.  بیش از 400 داستان کوتاه و 150  عکس از 100 عکاس به دبیرخانه جایزه فرشته رسید.

به گفته صالح بهشتی مدیر شهر کتاب فرشته نمایشگاه برگزیده عکس‌های جایزه فرشته از جمعه در گالری شهر کتاب فرشته و در طول تابستان در شهرهای مختلف ایران و سرانجام در گالری کی.اچ.پی در دوسلدورف آلمان برگزار خواهد شد. انتشارات شمع و مه نیز برگزیده داستان‌های چهارمین جایزه فرشته را به زبان انگلیسی منتشر خواهند کرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید