• چهار شنبه 6 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 19 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jun 26
پنج شنبه 13 مهر 1402
کد مطلب : 204719
+
-

چرا انیمیشن ابراهیم هادی اکران نمی‌شود؟

پویانمایی
چرا انیمیشن ابراهیم هادی اکران نمی‌شود؟


اسداله دیانتی، تهیه‌کننده انیمیشن سینمایی «بی‌پلاک» به‌کارگرد انی اسماعیل یوسفی درباره این اثر توضیح داد: همزمان با فرایند ساخت سریال انیمیشنی «سلام بر ابراهیم» که همچنان هم تولید و پخش آن ادامه دارد، به این ایده فکر می‌کردیم که هنوز در مدیوم سینما، انیمیشنی با کیفیت 4K تولید نشده است.  او که با خبرنگار مهر گفت و گو می کرد در ادامه افزود: در عرصه سینمای جنگ و دفاع‌مقدس هم انیمیشن سینمایی نداشتیم. به همین دلیل با بازبینی کل پروژه، فیلمنامه را خلاصه کردیم و یک خروجی ۸۵ دقیقه‌ای از کار گرفتیم.وی ادامه داد: البته کیفیتی که شما در نسخه سینمایی می‌بینید، در سریال نیست.
دیانتی، تهیه‌کننده انیمیشن سینمایی «بی‌پلاک» همچنین گفت: برخی صحنه‌ها‌مجدد ساخته و برخی صحنه‌‌به‌کار اضافه شده، برخی قاب‌بندی‌ها هم تغییر کرده است. در کل چکیده‌ای از حضور ابراهیم هادی در عملیات فتح‌المبین و والفجر مقدماتی را که منجر به شهادت ایشان در واقعه کانال کمیل می‌شود، در قالب یک روایت سینمایی باکیفیت  4K به تولید رساندیم.
وی درباره اکران عمومی این اثر در سینماها هم مطرح کرد: تصمیم جدی در این زمینه نداریم چرا که با توجه به اینکه مالک اثر سازمان صدا و سیما است، فرایند مفصلی برای پیگیری دارد و به همین دلیل تصمیم گرفته‌ایم در قالب همین اکران‌های مردمی، اثر را منتشر کنیم.

این خبر را به اشتراک بگذارید