• یکشنبه 9 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 19 شوال 1445
  • 2024 Apr 28
پنج شنبه 13 مهر 1402
کد مطلب : 204717
+
-

سی وپنجمین جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان از 15 مهر آغاز می شود

پرواز پروانه‌ها در‌آسمان اصفهان

گزارش
پرواز پروانه‌ها در‌آسمان اصفهان

شقایق عرفی نژاد-روزنامه‌نگار

جشنواره فیلم کودک اصفهان تنها جشنواره ویژه فیلم‌های کودک در ایران است. این جشنواره از سال61 شروع به‌کار کرده و البته تمام ادوار آن در اصفهان برگزار نشده است. در واقع از 35 دوره این جشنواره 23دوره در اصفهان، 6دوره در تهران، 5دوره در همدان و یک دوره در کرمان برپا شده است.
روز سه‌شنبه، نشست داوران و خبرنگاران کودک و نوجوان جشنواره فیلم کودک با حضور کودکان و نوجوانان به همراه خانواده‌هایشان در اصفهان برگزار شد. کمال حیدری، معاون فرهنگی شهردار و رئیس سازمان فرهنگی، تفریحی و ورزشی شهرداری اصفهان، مجید زین‌العابدین دبیر جشنواره سی و پنجم، رئیس و اعضای شورای اسلامی‌شهر اصفهان و وحید ملتجی مدیر هفتمین المپیاد فیلمسازی نوجوان کسانی بودند که در این نشست حضور داشتند. این نخستین برنامه رسمی‌ جشنواره تا پیش از افتتاحیه آن بود و به این ترتیب سی‌وسومین جشنواره فیلم کودک اصفهان کارش را از 15مهر شروع می‌کند و تا روز بیستم ادامه خواهد داشت. این جشنواره امسال در بخش‌های فیلم‌های سینمایی بلند ایرانی(14فیلم)، پویانمایی (12فیلم) و فیلم‌های داستانی کوتاه (12فیلم) برگزار خواهد شد. به‌گفته مجید زین‌العابدین، دبیر این دوره از جشنواره فیلمسازانی از ۴۰کشور، متقاضی شرکت در جشنواره بوده‌اند که تعدادی از آنها در بخش رقابتی حضور خواهند داشت.

آنچه در اصفهان خواهیم دید

امسال 38فیلم در بخش‌های مختلف جشنواره نمایش داده می‌شوند که البته تعدادی از این فیلم‌ها پیش از این در جشنواره فیلم فجر اکران شده‌اند ازجمله در آغوش درخت، کاپیتان و هوک. در بخش مسابقه فیلم‌های بلند سینمایی ایرانی این فیلم‌ها را می‌توانید ببینید: «استعداد من» به‌ کارگردانی حمید عبداللهی نجف‌آبادی، «ایلیا، جست‌وجوی قهرمان» به‌ کارگردانی سیدعلی موسوی‌نژاد، «آلفا و ربات نابودگر» به‌ کارگردانی شهرام قدیری، «خیابان ملک» به‌ کارگردانی احسان سلطانیان، «درآغوش درخت» به‌ کارگردانی بابک خواجه پاشا که در جشنواره فجر گذشته هم نمایش داده شده و درباره بحران پیچیده زندگی زوجی است که جهان فرزندانشان را به هم می‌ریزد، «سفر به تاریکی» به‌ کارگردانی علی بصیری‌نیک، «سیارک» به‌ کارگردانی مهدی حسینی‌وند، «سینگو» به‌ کارگردانی علیرضا محمدی روزبهانی، «قهرمان من» به کارگردانی مرتضی آتش‌زمزم که درباره کودکان و کروناست، «کاپیتان» دومین ساخته سینمایی محمد حمزه‌ای که در جشنواره چهل‌ویکم فیلم فجر حضور داشته است و با بازیگرانی چون پانته‌آ پناهی‌ها و پژمان بازغی به کودکان سرطانی می‌پردازد، «مسافری از گانورا» به‌ کارگردانی سیداحمد علمدار، «ملکه آلیشون» به‌ کارگردانی ابراهیم نورآورمحمد، «هوک» به‌ کارگردانی حسین ریگی که در جشنواره فجر هم حضور داشت و با بازیگرانی همچون امیر جعفری، رویا تیموریان و امیرمهدی ژوله به کودکان سیستان می‌پردازد و همین‌طور فیلم«یک تکه ابر» به‌ کارگردانی علی قوی‌تن.

این خبر را به اشتراک بگذارید