• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
پنج شنبه 13 مهر 1402
کد مطلب : 204715
+
-

عدد خبر/175 میلیون

175 میلیون  تومان به اعلام سازمان حفاظت محیط‌زیست، جریمه صید و شکار 8گونه آبزی در آب‌های ایران است.
بر این اساس صید و شکار فوک خزری، 35میلیون تومان، دلفین و پورپویز ۷۵میلیون تومان، ماهی خاویاری ۲۵میلیون تومان، گیتار‌ماهی و اره‌ماهی ۲۵میلیون تومان، سفره‌ماهی ۵میلیون تومان و کوسه‌ماهی ۱۰میلیون تومان جریمه دارد.

931 مترمکعب  
حقابه تالاب هورالعظیم که شامل 67درصد این حقابه است، رهاسازی شده ‌و به اعلام مجتبی ذوالجودی، معاون محیط‌زیست دریایی و تالاب‌های سازمان حفاظت محیط‌زیست، بیش از 1600میلیون مترمکعب دیگر از حقابه هورالعظیم قرار بود رهاسازی ‌شود.

5 استان  
کشور به‌دلیل بارش شدید امروز سیلابی می‌شوند و براساس هشدارهای هواشناسی، استان‌های مازندران، گلستان، شرق و شمال خراسان شمالی، اردبیل و گیلان امروز با بارش شدید و وقوع سیلاب مواجه می شوند. به همین دلیل و به‌علت افزایش و تداوم وزش باد و افزایش ارتفاع امواج تا ۲متر در مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های گیلان و مازندران در دریای خزر، منع تردد قایق‌های سبک و تفریحی و منع ورود و خروج کشتی‌ها به بنادر شمال اعلام شده است. در خلیج‌فارس نیز فردا و پس فردا تا ۳متر ارتفاع امواج پیش بینی شده و به همین دلیل مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های خوزستان و بوشهر در خلیج‌فارس و مناطق ساحلی شرق خلیج‌فارس، با اختلال ترددهای دریایی شناورهای سبک، اختلال در تردد شناورهای مسافربری، پاره‌شدن تورهای صیادی و آسیب به قفس‌های پرورش ماهی و اختلال در تردد کشتی‌های تجاری پیش بینی شده است.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید