• پنج شنبه 27 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 8 ذی القعده 1445
  • 2024 May 16
چهار شنبه 12 مهر 1402
کد مطلب : 204676
+
-

برگرفته از کتاب «شاه کلید نوجوانی» نوشته‌ی غزاله امیدوار - محسن باصفا

«بچه زرنگ» انیمیشنی برای شادی و ایجاد هویت ملی

معرفی
«بچه زرنگ» انیمیشنی برای شادی و ایجاد هویت ملی

یکی از اتفاقات خوبی که در چند روز اخیر رخ داده، اکران انیمیشن «بچه زرنگ» در سالن رو باز باغ کتاب است. فیلمی شاد که شکل‌گیری هویت ملی و اسلامی کودکان ایرانی را نشان می‌دهد. در این برنامه رضا مرادصحرایی، وزیر آموزش و پرورش هم حضور داشت. او درباره این انیمیشن گفت: «ما ظرفیت الگوسازی برای تمام جهانیان را داریم. فرهنگ و تمدن ما پر از الگوهایی است که کشورهای دیگر آرزو دارند.»
وزیر آموزش و پرورش ساخت فیلم «بچه زرنگ» را تحسین کرد و در ادامه افزود: «عوامل سازنده‌ی فیلم سعی کرده‌اند الگوهایی را که در معرض دید کودکان و نوجوانان قرار دارند نمایش دهند. باید متذکر شوم، اگر برای فرهنگ ملی خود الگو‌سازی نکنیم، نه‌تنها الگوهای ما مصادره خواهند شد بلکه الگوهایی غالب خواهند شد که هدفشان از بین بردن نشاط، امید و خودباوری است.»
آن‌چه مسلم است سینمای کودک و نوجوان متأسفانه در سال‌های اخیر کمتر مورد توجه قرار داشته و به نوعی در کشور مغفول مانده است. به‌گفته رضا مرادصحرایی، هدف از ساخت «بچه زرنگ» شاد بودن بچه‌ها در کنار هم است. او با بیان این‌که یک تیم باتجربه و کاربلد اقدام به ساخت آن کرده‌اند تصریح کرد: «در این فیلم، هویت ملی، گذشت و ایثار آموزش داده شده است. فرهنگی که با هویت ملی و اسلامی ما همخوانی دارد.»
بد نیست بدانید فیلم «بچه زرنگ» محصول تلاش یک تیم ۲۵۰نفره است، ساخت این اثر 4 تا 5 سال زمان برد و این گروه کار کردند تا به خروجی برسند. درصورتی که تا چند دهه پیش سریال‌ها و کارتون‌هایی با قهرمان‌های خارجی برای کودکان و نوجوانان نمایش داده می‌شد. به باور وزیر آموزش و پرورش اکران این فیلم فرصتی است تا امروز بچه‌های ما بتوانند با قهرمان‌های ایرانی کودکی‌شان را بگذرانند.
انیمیشن سینمایی «بچه زرنگ» از پنجم مهر۱۴۰۲ در سالن‌های سینمایی کشور اکران شده است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید