• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
دو شنبه 10 مهر 1402
کد مطلب : 204477
+
-

«نون.خ» رکورد «پایتخت» را می‌شکند

پایان نگارش فصل پنجم سریال سعید آقاخانی

سریال
«نون.خ» رکورد «پایتخت» را می‌شکند

با پایان فصل چهارم سریال «نون.خ» سعید آقاخانی، زمزمه‌های تولید فصل پنجم این سریال به گوش رسید؛ سریالی که طی 2سال توانست پربیننده باشد و برگ برنده سیما به‌حساب می‌آید. حالا مهدی فرجی، تهیه‌کننده این سریال می‌گوید که مراحل نگارش فیلمنامه تقریبا به پایان رسیده و فرایند آماده‌سازی‌ تولید در جریان است. این سریال طنز تا‌کنون در کردستان تولید شده و به‌گفته معاون سیما، بخش‌هایی از سریال قرار است در سیستان و بلوچستان جلوی دوربین برود. باید دید سازندگان این سریال قرار است چه اتفاقاتی را در جنوب شرق ایران رقم بزنند و چه بخش‌هایی  در کردستان فیلمبرداری می‌شود.
البته تجربه این مدل تولید در سریال پربیننده «پایتخت» هم دیده شد؛ سریالی که بیشتر فصل‌هایش در شیرگاه جلوی دوربین رفت و سپس به تهران، جنوب، مشهد و بعدها به خارج از ایران نیز رفت و قصه‌هایش شکل گرفت.
سریال «نون.خ» از زمان تولیدش تا به امروز بارها بازپخش شده؛ سریالی که تاکنون 4فصل آن ساخته شده است و در سال‌های 1398، 1399، 1400و 1402روی آنتن رفته است. این سریال به‌خاطر پربیننده بودنش در میان انبوه سریال‌های تولیدشده بی‌مخاطب، به جایی رسید که رئیس رسانه ملی شخصا سفارش ساخت فصل پنجم را به سازندگانش داد. «نون. خ» به قصه اهالی یک روستای فرضی در اقلیم کردستان می‌پردازد؛ اقلیمی که وجود جنبه‌های چشم‌نواز و همچنین لهجه شیرین مردمانش یکی از نقاط قوت این اثر در فصول مختلف آن به شمار می‌رود. گفته می‌شود این سریال قرار بود در ادامه برای یکی از پلتفرم‌ها ساخته شود و در نهایت به رسانه ملی رسید. به‌نظر می‌رسد رسانه ملی در تلاش است فصل پنجم را به نوروز 1403برساند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید