• یکشنبه 9 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 19 شوال 1445
  • 2024 Apr 28
دو شنبه 10 مهر 1402
کد مطلب : 204472
+
-

به رنگ فانتزی

روی خوش شبکه نمایش خانگی به سریال‌های کودک

گزارش
به رنگ فانتزی

شقایق عرفی‌نژاد-روزنامه‌نگار

استقبال از نخستین سریال‌های کودک و طبیعتا بازگشت سرمایه، باعث شد پلتفرم‌ها بیشتر سراغ این‌گونه بروند و حالا همزمان چند سریال کودک در این شبکه در حال پخش است. هرچند کیفیت این سریال‌ها چندان به استاندارد نزدیک نیست و بیشتر آنها همچنان با ابزارهای قدیمی سعی در جذب مخاطب دارند، صرف شروع ساخت این سریال‌ها و بیشتر شدن آنها اتفاق مثبتی است که البته در کنار کمیت باید کیفیت این آثار هم بیشتر شود. به هر حال در اینجا نگاهی داریم به چند سریال ویژه کودک که تا امروز در شبکه نمایش خانگی ساخته و پخش شده‌اند.

نارگیل‌
نخستین تجربه سریال کودک

اولین قسمت سریال نارگیل شهریور 1400پخش شد. کارگردانان این سریال ابراهیم عامریان و حمزه صالحی هستند و داستان دختری را روایت می‌کند که پدر و مادرش گرفتار یک طلسم می‌شوند. مهدی فقیه، شبنم قلی‌خانی، آشا محرابی و بهنوش بختیاری بازیگران این سریال هستند. بعد از این سریال فیلم نارگیل 2هم اکران شد که البته پیش از سریال ساخته شده بود اما به‌دلیل کرونا پخش نشده بود. فیلم و سریال به جز یکی از عروسک‌ها ارتباط چندانی با هم ندارند.

دیو و ‌ماه پیشونی‌
داستان دختری باهوش

سریال دیگری که سال گذشته در شبکه خانگی منتشر شد و البته بیشتر مخاطب نوجوان را مدنظر داشت،
«دیو و ‌ماه‌پیشونی» ساخته حسین قناعت بود. این سریال داستان امروزی‌ماه پیشونی دختری باهوش و قهرمان را روایت می‌کرد که برای نجات خانواده‌اش مجبور به سفری افسانه‌ای با یک دیو جوان است. او در این سفر پس از روبه‌رو شدن با اتفاقاتی بسیار به تجاربی تازه از زندگی دست می‌یابد.
در این سریال که 15قسمت داشت، افسانه بایگان، نگین معتضدی، علی صادقی، لیلا اوتادی و... بازی می‌کردند و فصل دوم آن هم آنطور که گفته شده، قرار است ساخته شود.

فوفو مسافری از کامادو‌
موجود عجیب و بامزه


این سریال از تیرماه امسال پخشش را شروع کرده و تا الان 12قسمت از آن پخش شده است. کارگردان سریال میثم معراجی است و داستان آن از جایی شروع می‌شود که موجود عجیب و بامزه‌ای به نام فوفو توسط نیروهای پلید پادشاه میتامیتا، از سیاره خودش دزدیده می‌شود. فوفو هنگام انتقال به میتا میتا، به زمین سقوط می‌کند و این آغاز ماجراهای فوفو و آرزوهای عجیب بچه‌ها روی کره زمین است. سریال با بهره‌گیری از طنز و موسیقی و رنگ‌های متنوع سعی در جذب کودکان دارد.

پیکولو
جزیره جادویی

پیکولو به نویسندگی و کارگردانی علی احمدی و تهیه‌کنندگی مصطفی و محسن کیایی، تنها 2 بازیگر دارد. بقیه شخصیت‌ها عروسک‌هایی هستند که به کمک عروسک‌گردان‌ها و صداپیشگان باتجربه بسیار جذاب از کار درآمده‌اند. در این سریال هومن حاج عبداللهی و مهسا طهماسبی بازی می‌کنند و داستان آن درباره جزیره‌ای به نام پیکولو است که هر بار مسافری جدید در آن حضور پیدا می‌کند یا در واقع سقوط می‌کند!

این خبر را به اشتراک بگذارید