• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
یکشنبه 9 مهر 1402
کد مطلب : 204432
+
-

ساخت 4 زمین ورزشی بر فراز بزرگراه امام علی ع

پروژه خیالستان زندگی بر فراز بزرگراه امام علی ع تا یک سال دیگر به بهره‌برداری می‌رسد

محمد سرابی-روزنامه‌نگار

بعد از ساخت بزرگراه امام علی(ع)، ارتباط میان محله‌های دوطرف آن قطع شد. شهرداری تهران برای پیوند میان محله‌های لشکر و وحیدیه در منطقه 8، طرح ساخت «خیالستان زندگی» را آغاز کرد. در این پروژه، عرشه بزرگی روی بزرگراه ساخته می‌شود تا شهروندان بدون استفاده از وسایل نقلیه امکان رفت‌وآمد بین دو سوی بزرگراه را داشته باشند. مجری این پروژه، معاونت فنی عمرانی است و در محدوده شهرداری منطقه 8 قرار دارد. از ابتدا طرح‌های مختلفی برای بهره‌برداری بهتر از فضای بزرگ خیالستان زندگی بیان شده است. اگرچه عرشه بتنی خیالستان آنقدر مستحکم است که توان تحمل وزن ساختمان‌های چند طبقه را هم دارد، اما کاربرد آن برای انتقال ترافیک نیست.

افزایش سرانه‌های ورزشی

شهردار منطقه 8 در حاشیه بازدید چهارشنبه‌های فرهنگی سخنگوی شورای شهر تهران به همشهری گفت: «تصمیم گرفته شده است که قسمت عمده فضایی که در این نقطه ایجاد می‌شود کاربری ورزشی پیدا کند تا از یک سو به افزایش سرانه‌های ورزشی و تفریحی منطقه کمک کند و از سوی دیگر با افزایش رفت‌وآمد شهروندان و گذران اوقات فراغت، فضایی امن و عمومی برای همه فراهم شود.»  فاطمه تنهایی افزود:« قبلا ساخت خیالستان زندگی شروع شده بود و قرار بود یک مجموعه تجاری فرهنگی شود. اگر می‌خواستیم برای این کار هزینه کنیم تا چندین سال بعد امکان بهره‌برداری از آن وجود نداشت، به همین دلیل تغییر کاربری ایجاد کردیم. از نظرات چندین مشاور استفاده کردیم و شاید 3بار موضوع در کمیسیون عمران شورای شهر مطرح شد و از نظرات آقای هاشمی‌تشکری هم بهره‌ بردیم. در نهایت به این نتیجه رسیدیم که با توجه به کمبود سرانه ورزشی در منطقه 8 تمام این محدوده به ‌صورت ورزشی استفاده شود. البته احتمال ایجاد یک سوله بحران هم در آینده وجود دارد، ولی بیشترین کاربری که برای خیالستان زندگی تعریف کردیم ورزشی خواهد بود.» او افزود: «در میانه عرشه، یک پلازای شهری ساخته می‌شود و در چهارگوشه آن 4 زمین ورزشی که ممکن است به‌صورت زمین‌های چمن مصنوعی یا اشکال دیگر باشد.»  به‌ گفته تنهایی نیمی از پروژه، ساخته شده است و می‌توان گفت که در نیمه اول سال 1403 آماده بهره‌برداری خواهد شد.

اولویت ساخت سوله بحران در خیالستان زندگی

سخنگوی شورای شهر تهران نیز در بازدید از پروژه‌های فرهنگی منطقه‌8 گفت: «از آنجا که ناحیه‌3 منطقه‌8، سوله بحران ندارد، ساخت سوله بحران در خیالستان زندگی، اولویت پیدا کرده است. البته این سوله کاربرد ورزشی نیز خواهد داشت و شهروندان ساکن منطقه می‌توانند از آن به‌عنوان سالن ورزشی استفاده کنند.»  علیرضا نادعلی افزود: «در کنار سوله، تعدادی فضای ورزشی کوچک‌تر نیز ساخته خواهد شد و همچنین زمینه‌ لازم برای ایجاد فضای عمومی متناسب با نیاز شهروندان در خیالستان زندگی انجام خواهد شد.»


 

این خبر را به اشتراک بگذارید