• دو شنبه 24 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 5 ذی القعده 1445
  • 2024 May 13
پنج شنبه 6 مهر 1402
کد مطلب : 204117
+
-

مسئله نبیل

آیا یحیی به مهاجمی که از جذبش راضی نیست، بازی می‌دهد؟

مسئله نبیل

بعد از حرف و حدیث‌های فراوان سرانجام قرارداد نبیل باهویی با پرسپولیس به ثبت رسید؛ مهاجمی که آمار ناامیدکننده‌ای دارد و صرفا از روی اضطرار و در آخرین روز پنجره نقل ‌و انتقالات سرخپوش شد. از همان زمانی که این مهاجم 32ساله سوئدی جذب شد، خیلی‌ها گفتند او را مدیران باشگاه گرفته‌اند و یحیی گل‌محمدی از استخدام این بازیکن اطلاع نداشته است. با این همه کمتر کسی انتظار داشت خود یحیی هم موضوع را تأیید کند اما این اتفاق رخ داد و گل‌محمدی در مصاحبه‌ای کوتاه به صراحت از جذب باهویی ابراز ناخرسندی کرد. خب البته رضا درویش، مدیرعامل پرسپولیس توضیحات خاص خودش را دارد و می‌گوید پول کافی برای جذب مهاجم مورد نظر یحیی وجود نداشت اما بعید است این حرف‌ها باعث رضایت هواداران و کادر فنی پرسپولیس شود.
در هر صورت امروز در موقعیتی هستیم که یحیی در فقر شدید مهاجم، یک فوروارد ناخواسته دارد؛ سؤال این است که آیا او را بازی می‌دهد یا نه؟ پرسپولیس جلوی الدحیل نیاز شدید به کسب امتیاز دارد و این در حالی است که وحید امیری هم از حضور در این دیدار محروم است. از سوی دیگر شهاب زاهدی هم با وضعیتی که دارد شاید گزینه حضور در ترکیب اصلی نباشد، بنابراین واقعا نبیل شانس دارد به میدان بیاید. بعضی‌ها هم می‌گویند حالا که برخی مهاجمان منتخب یحیی مثل اوساگونا، استوکس، تمیروف و پریرا آن وضعیت را داشتند، بگذارید یک‌بار هم به نبیل باهویی اعتماد کنیم؛ اگرچه او در تیمی مثل القطر قطر هم موفق به گلزنی نشده باشد!

دوباره ثابت کن!
آیا سقف پرسپولیس، موفقیت در مسابقات داخلی است؟ یحیی باید روی این فرضیه خط بطلان بکشد

بهروز رسایلی|  پرسپولیس یک نمایش نگران‌کننده مقابل النصر عربستان داشت و با 2گل بازنده شد. با توجه به اینکه لیگ با تصمیم حیرت‌انگیز فدراسیون فوتبال تعطیل شده، سرخپوشان برای حفظ آمادگی خود در یک دیدار دوستانه به مصاف نساجی رفتند که آن را هم با یک گل باختند. به این ترتیب نگرانی‌ها در مورد مسابقه روز دوشنبه این تیم در بازی با الدحیل قطر بیش از پیش شده است. اگرچه نتایج مسابقات دوستانه چندان ملاک نیستند اما این واقعا نگران‌کننده است که خط حمله پرسپولیس نمی‌تواند گل بزند. به‌طور کلی این دوره از لیگ قهرمانان آسیا، به چالشی حرفه‌ای و حیثیتی برای یحیی گل‌محمدی تبدیل شده؛ به‌طوری که برخی عقیده دارند سقف فنی تیم او فقط موفقیت در مسابقات داخلی است و شانسی برای کامیابی در آسیا ندارد. این، فرضیه‌ای است که یحیی باید همه توانش را برای باطل کردن آن به‌کار بگیرد.

   2شکست سهمگین
آخرین قاب‌های پرسپولیس در آسیا واقعا وحشتناک هستند. سرخپوشان 2فصل پیش در مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان با ارائه یکی از بدترین نمایش‌های تاریخ باشگاه با 3گل مقابل الهلال شکست خوردند. پس از آن پرسپولیس یک فصل در آسیا غایب بود و امسال را هم با شکستی مشابه، این بار با نتیجه 2بر صفر در بازی با دیگر نماینده عربستان یعنی النصر آغاز کرد. مسابقه 2فصل پیش با الهلال که اصلا جایی برای بحث ندارد؛ جایی که حامد لک از اواسط نیمه دوم وقت‌کشی می‌کرد. مسابقه اخیر با النصر را هم پرسپولیس بدون زدن حتی یک ضربه در چارچوب حریف به پایان برد. البته که اختلاف قوای انسانی قابل توجه است اما اینطور تسلیم محض بودن هم در‌ شأن قهرمان ایران نیست. یعنی باید باور کنیم سقف تیم یحیی همین است؟

   یک فینال قابل بحث
در کارنامه پرسپولیس یحیی یک صعود به فینال آسیا وجود دارد که جواب خیلی از این انتقادات را می‌دهد. آن اتفاق، حتما موفقیت چشمگیر و مهمی بود اما به هر حال در شرایط همه‌گیری کرونا رخ داد. مسابقات به‌صورت مجتمع و تک‌بازی برگزار می‌شد و از همه مهم‌تر اینکه الهلال عربستان به‌عنوان قدرتمندترین تیم غرب آسیا به‌دلیل تعداد بالای بازیکنان مبتلا از مسابقات کنار گذاشته شد. سرخپوشان السد قطر را با یک گل دیرهنگام بردند، مقابل پاختاکور در حالی با 2گل به پیروزی رسیدند که تیم ازبکستانی از اواسط نیمه اول 10نفره شد و النصر را هم در ضربات پنالتی شکست دادند. فینال تراژیک با اولسان هیوندای را هم که همه به یاد دارند. با همه این جزئیات، حتما صعود به آن فینال بسیار مهم و ارزشمند بود و از فرازهای درخشان کارنامه یحیی به‌شمار می‌آید اما او نیاز دارد دوباره خودش را در ژانر آسیایی اثبات کند.

   دحیل حیاتی
با این توصیفات، حالا باید روشن شده باشد که مسابقه دوشنبه آینده پرسپولیس مقابل الدحیل قطر چرا برای یحیی و تیمش تا این اندازه حیاتی است. النصر شانس مسلم صعود از این گروه است و پرسپولیس چاره‌ای ندارد جز آنکه با کسب امتیازات بالا بخت خودش را برای صعود به‌عنوان یکی از تیم‌های برتر دوم بیازماید. اگر قرار به ارائه یک نمایش بد دیگر در بازی با الدحیل باشد، کار واقعا سخت خواهد شد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید